جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز باید سیر و سلوک آیت الله خزعلی برای همگان اسوه و الگو باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، عصر امروز در تالار شهر مشهد در همایش بازخوانی سیره انقلابی مرحوم آیت الله خزعلی(ره)، ایشان  را عالم ربانی، ولایتمدار زمان شناس و مفسر گرانقدر خواند و گفت: همه باید بدانند چگونه در عرصه های مختلف زندگی و شرایط سیاسی کشور، حرکت بصیرتمندانه و زمان شناسانه داشتند که سیره و سلوک ایشان باید برای همگان در همه عرصه های کشور درس آموز باشد.

سنگ زیربنای تفکر آیت الله خزعلی خداخواهی و اخلاص بود

وی ادامه داد: بدون شک سنگ زیربنای تفکر و اندیشه ایشان در سراسر سیره شان خداخواهی و اخلاص بود؛ حقیقتا آیت الله خزعلی در سلوک خود خداوند را دیده و می اندیشیدند، طوری که حرکتشان جلوه خدایی داشت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که اگر بخواهیم ملاکی برای دانش در جهان پیدا کنیم، باید بگوییم آنی که از همه عبدتر بوده  از همه عالم تر است، تصریح کرد: بدون شک عبودیت شاخصی برای دانش و دانشمندی است. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که آنچه می تواند شاخصی برای کمال در انسان سالک باشد، حضور در عرصه عبودیت و بندگی است، خاطر نشان کرد: بدون شک خصوصیت آنانی که تبلیغ رسالت الهی را می کنند، خشیت از خدا و نه غیر اوست. 

وی با بیان این که هر کس اهل علم، دانش و فرهیختگی باشد نمی تواند از خشیت الهی خود را دور ببیند، خاطر نشان کرد: بدون شک خشیت خدا در دل اهل علم و دانش جای گرفته که سبب می شود تا از هیچ قدرتی نهراسیده و حتی هیچ قدرتی را قدرت نپندارد.

تولیت آستان قدس رضوی روحیه آیت الله خزعلی پیش از پیروزی انقلاب را متکی بر دفاع از در دین و ارزش های دینی و مبارزه با انکر منکرات که همان حکومت ستمشاهی بود، خواند.

آیت الله خزعلی در دفاع از نظام و انقلاب سرازپا نمی شناختند

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: بدون شک جهت گیری ایشان پیش از پیروزی انقلاب، مبین این بود که دقیقا آن انکر منکرات را که حکومت ستمشاهی بود، شناخته بودند و در دفاع از معروف های زمان که نظام جمهوری اسلامی بود تا زمان رحلت کوشیدند، در حقیقت ایشان برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی سر از پا نمی شناختند.

وی ادامه داد: آیت الله خزعلی همواره به این تاکید داشتند که رسالت ما آگاه کردن مردم نسبت به عملکرد منافقین است و ایشان حضور بصیرتمندانه ای در همه عرصه ها داشتند؛ ایشان با چشم دل راه، راهبر، مقصد، هدف، دوست و دشمن را می شناختند و حقیقتا ایشان آیت بصیرت بودند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که ایشان به عنوان شاگرد و سرباز ولایت در عرصه های انقلاب حضوری فعال و پویا داشتند، خاطر نشان کرد: آیت الله خزعلی تنها با بصیرت نبودند، بلکه بصیرت آفرین بودند و در مسائل اجتماعی آنگونه زمان شناسانه جلوه می کردند که بصیرت آفرین بودند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که آن زمان شناسی و دشمن شناسی در آیت الله خزعلی احساس مسئولیت ایجاد کرده بود، افزود:  این جریان ایشان را واداشته بود تا شانی جز تکلیف، ولایت مداری و زمان شناسی نشناسند و این همان روحیه ای است که باید آینده سازان داشته باشند.

وی با بیان این که  امروز مطابق با فرمان رهبر معظم انقلاب، در خط مقاومت و دفاع از جریان های اسلامی یک سرزمین و کشور درگیر نیستند، بلکه جبهه مقاومتند که اگر این خط مقاومت شکست، همه کشور های اسلامی و مردم مسلمان در خطر قرار می گیرند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز احزاب همه دست به دست هم داده اند تا کیان اسلام را در معرض حمله و هجوم قرار دهند، تصریح کرد:  اگر سیاست های اندیشمندانه مقام معظم رهبری نبود، بدون شک شما باید سنگرها را در تهران می زدید و بچه ها با هزینه بالاتری دفاع می کردند.

تاکید پیوسته آیت الله خزعلی بر همراهی با رهبری بود

حجت الاسلام و المسلمین رییسی رهبر معظم انقلاب را دیدبان تیزبینی خواند که جایگاه همه جهان را رصد می کنند و خاطر نشان کرد: بدون تردید مقام معظم رهبری زمان شناسند که برای همه امروز امری آشکار است؛ آیت الله خزعلی روزهای پایانی عمر شریف تاکیدشان پیوسته بر این بود که مبادا آقا تنها بماند.

وی با بیان این که اگر کسی نورافکن وجود را کمسو کند، راه هرچه نورانی باشد چیزی نمی بیند، اظهار کرد: اگر بشریت  نورانیت درون، فطرت و سرشت را از دست دهند، حجت خداوند و راه حق را نمی بیند، متاسفانه امروز عده ای دچار جاهلیت اتوکشیده شدند و افکار جاهلی و عمل جاهلی در بینشان رواج یافته است.

بیداری اسلامی امروز حاصل خون شهدای نظام و انقلاب است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که همانطور خون ابا عبد الله جهل زدایی از عالم بشریت کرد، خون شهدا نیز جهل زدایی کرده، گفت: بیداری اسلامی امروز کشور حاصل خون شهدای انقلاب است،

مهمترین امتیاز عاشورا حکمرانی بصیرت بر شمشیر بود

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که مهمترین امتیاز عاشورا آن بود که بصیرت هایشان بر شمشیرهایشان حکمرانی می کرد، ابراز کرد: حکمرانی بصیرت بر شمشیر معرف این است که جامعه راه و رهبر را می شناسد و مهمترین بلایی که صف مقابل امروز به آن مبتلا شدند نیز بی بصیرتی است.

وی با بیان این که امروز صف مقابل مهمترین امتیاز عاشوراییان یعنی بصیرت را از دست داده اند، تاکید کرد: آنچه که رهبری بارها تاکید کردند، این است که امروز قطب نمای انسان های سالک الی الله، بصیرت در دین و مدار آن بر حق مداری و حق گرایی است و امروز باید به نام عالم ربانی ولایتمدار و زمان شناس بر این جریان تاکید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امیدواریم خداوند متعال راه ایشان را برای رهروان طریق روشن و روشن تر کند.

49/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha