جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر مراسم بزرگداشت آیت الله مؤیدی قمی از شهدای فاجعه  منا

حوزه/ یکی از اساتید حوزه بیان می کردند که اواخر هر بار آیت الله مؤیدی را می دیدیم در حال تهجد و گریه بود؛ روزهای آخر پیوسته قرآن می خواند و گریه و تهجد داشت و به شیعیان در مدینه رسیدگی می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در مراسم سالگرد شهادت آیت الله مؤیدی قمی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: چندین سال در همسایگی آیت الله مؤیدی قمی زندگی کردیم؛ نکاتی در زندگی ایشان وجود داشت که می تواند درس بزرگی برای طلاب باشد؛ یکی از ویژگی های خاص ایشان، خشیت، خضوع، تواضع و احترام به مردم، سادات و علما بود.

وی افزود: این عالم بزرگوار، در انقلاب حضوری فعال و در هشت سال دفاع مقدس نیز فعالیت ها و مأموریت های بسیاری انجام دادند؛ آیت الله مؤیدی تعلقات دنیوی نداشت؛ ادب بسیار بالای این عالم در کلام و رفتار ایشان دیده می شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بیان کرد: نقل است که آن مرحوم بیان کردند من با مشکلات و درد پا فقط به این دلیل حج می آیم که در عرفات و مشعری توفیق رسیدن خدمت امام زمان (عج) را پیدا کنم و از ایشان سؤالاتی بپرسم؛ یکی از اساتید حوزه بیان می کردند که اواخر هر بار آیت الله مؤیدی را می دیدیم در حال تهجد و گریه بود؛ روزهای آخر پیوسته قرآن می خواند و گریه و تهجد داشت و به شیعیان در مدینه رسیدگی می کرد.

این خطیب حوزوی با اشاره به اظهارات یکی از مجروحان فاجعه منا ابراز داشت: این شخص می گوید مأمور سعودی می دید که من زنده هستم؛ اما زمانی که درخواست آب کردم، آب نمی داد و کنار صورتم آب را بر زمین می ریخت، این شخص می گوید خودم دیدم وقتی یک شرطه وهابی دید که یکی از مجروحان، شیعه ایرانی است پا را بر سینه او گذاشت و اینقدر فشار داد تا  آن را به شهادت رساند؛ این افراد فرزندان همان کسانی هستند که حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه آل سعود علیه شیعیان گفت: یکی از جریانات خبیث در تاریخ اسلام، تلاش دشمنان برای بدنام کردن شیعه است که امروز در عربستان نیز شکل جدی به خود گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: یکی از انگیزه های جدی آل سعود در دشمنی با ایران و شیعیان، افزایش اقبال مردم و به خصوص جوانان و فرهیختگان این کشور به منطقه اسلام ناب و تشیع و جمهوری اسلامی است؛ آنها وقتی در حج با ایرانی ها مواجه می شدند بسیاری از تصوراتی که آل سعود و دشمنان ما از ما در ذهن آنها ساخته بودند از بین می رفت و به همین خاطر است که در علاقه به تشیع در خانواده های سعودی رخنه کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه که رهبر انقلاب در خصوص آل سعود بیان کردند، ریشه قرآنی دارد؛ شجره خبیثه به درختی گفته می شود که ریشه در اعماق ندارد؛ ولی قد می کشد و بالا می رود ؛اما با یک اشاره و باد روی زمین می افتد؛ این مدل از ریشه و شجره قطعا برای آل سعود است که آینده ای نخواهد داشت.

این خطیب حوزوی با ذکر این مطلب که خاستگاه وهابی ها و  آل سعود در منطقه نجد در شرق مدینه است، گفت: سلیمان بن عبدالوهاب برادر محمدبن عبدالوهاب ملعون است؛ محمدبن عبدالوهاب تفکر ابن تیمه را در عربستان احیا کرد و فتوا داد که زیارت حرم پیامبر اسلام حرام است و بر اساس فتوای ابن تیمیه، حرم ائمه بقیع را تخریب کردند؛ سلیمان و پدر محمدبن عبدالوهاب مخالف صددرصد محمدبن عدالوهاب بودند؛ آل سعود دشمن خدا و پیامبر است و ذره ای به خدا و پیامبر اعتقاد ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha