پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، آیت الله خزعلی فقیهی زاهد، عالمی مجاهد، مبارزی نستوه، انقلابی به تمام معنا و خطیبی توانمند خواند و گفت: ایشان با غیرت انقلابی حامی و مدافع ولایت فقیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه پنج شنبه، در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله خزعلی، در صحن جامع حرم مطهر رضوی، ایشان را عالمی مجاهد، مبارز نستوه، انقلابی به تمام معنا، حامی و مدافع ولایت و خطیبی توانمند خواند.

وی با بیان این که باید در هر عرصه انقلاب اسلامی باید غیرت دینی و عزت داشته باشیم، تصریح کرد: آیت الله خزعلی عالمی مجاهد، خودساخته و ادیب بود و دیدگاه های عالمانه ای را ارائه می کرد.  

امام جمعه موقت تهران، مرحوم آیت الله خزعلی را فقیه انقلابی خواند و گفت: ایشان شخصی عابد و زاهد در اجتماع بود که مجتهدانه مبارزه کرد و خط شکن انقلابی بود.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، مرحوم آیت الله خزعلی را روشنگری توانا توصیف و خاطر نشان کرد: ایشان فقیهی زاهد و با کرامات معنوی بالایی بود که بلندگو و زبان گویای انقلاب، ولایت و نظام نیز شمرده می شود و تا آخرین لحظه عمر دست از بصیرت بخشی به مردم برنداشت.

وی، آیت الله خزعلی را حافظ قرآن و نهج البلاغه خواند و توصیه کرد تا همگان از ذهنشان اینگونه در راه سالم و مسیر الهی استفاده کنند و علیه اشرافی گری بخروشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آیت الله خزعلی در برابر معاندان انقلاب و نظام ایستادگی کرد، افزود: ایشان در مسیر انقلاب که ادامه عاشورای امام حسین(ع) است، حرکت های زیادی را انجام داد و برای ترویج سیاست امیرالمومنین(ع) و استقلال شیعیان زیر پرچم ولایت کوشید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که آیت الله خزعلی هم در تبلیغ و هم در امور زندگی از برجستگان زمان خویش بود، ابراز کرد: غیرتمندان بصیر باید راه ایشان را ادامه داده و برابر روشنفکرمآب ها، غرب زده ها و سکولارها بایستند.

امام جمعه موقت تهران آیت الله خزعلی را ابوشهید خطاب کرد، زیرا که فرزندش را تقدیم انقلاب  کرد اما با همسرش قرار گذاشت هیچ یک در تشییع و تدفین گریه نکنند تا دشمنان خشنود نشوند.

انتهای پیام  49/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha