شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرتضی دهشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دهشت، پیام واقعه غدیر را برادری و وحدت امت اسلامی دانست و گفت: همه امت اسلامی باید با خطبه خوانی غدیر، از وقایع آن پند بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت، امروز در نشست غدیر شناسی، در مشهد به نقش اثرگذار امام هادی(ع) در بصیرت بخشی اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی اهانت های حداکثری در فضای مجازی به این شخصیت مهربان و رئوف است که همه این هجمه ها مبین حساسیت بی بدیل دشمنان به امام هادی(ع) می باشد.

وی ادامه داد: امروزه دشمنان معاند نظام و عناصر کثیف غربی به ساحت مقدس امام هادی(ع) جسارت و توهین می کنند و مرکز اصلی سرمایه گذاری و تمرکز خود را در هجمه ها سامرا و موصل قرار دادند، زیرا که حرم امام هادی(ع) را نماد انتظار شیعه می دانند.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که باید تلاشمان مبتنی بر آن باشد تا این امام رئوف میان یاران و دوستداران خود غریب نباشند، تصریح کرد: ما امروز شیعه علوی بوده و با این ایدئولوژی پیش می رویم، در حقیقت همگان پیرو مذهب و مکتب جعفری اند و امام هادی(ع) نیز تلاششان در راستای سیره سایر اهل بیت مبتنی بر همین ایدئولوژی و تفکر بود. 

تلاش جریان های تکفیری نابودی حرم امام هادی(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین دهشت، تلاش دشمنان آن زمان را متکی بر شهادت امام هادی(ع) به عنوان حلقه اتصال امت با معارف ناب اهل بیت عنوان و خاطر نشان کرد: امروز جریان های تکفیری تمرکزشان بر حرم مقدس امام هادی(ع) بوده و تلاش دارند تا آن را نابود کنند.

وی با بیان این که واقعه غدیر تاکیدی نه تاسیسی بود، اذعان کرد: غدیر آخرین مرحله و زمانی بود که پیامبر(ص)، امیر المومنین (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند زیرا که پیش از آن بارها و بارها این را به مردم اعلام کرده بودند و تاکید پیامبر در غدیر تاکید آخر بود که تو وصی و برادر من هستی.

غدیر امضای بر قربان به عنوان وسیله تقرب الهی است

حجت الاسلام والمسلمین دهشتف عید قربان را وسیله تقرب الهی دانست و با تاکید بر اینکه این تقرب مهر و امضا می طلبد، یادآور شد: غدیر واقعه ای برجسته در تاریخ اسلام وامضای بر قربان و این تقرب است. 

وی با انتقاد از کج فکری برخی مغرضان در خصوص حوادث حج، تصریح کرد: عده ای در شبکه های اجتماعی فعالیت های کج اندیشانه ای را انجام می دهند اما ملت ایران بدانند اگر هر یک از استطاعت های حج شامل استطاعت مالی، جانی و طریقی وجود نداشت، نرفتن به حج اشکالی ندارد چرا که با رفتن خود به عزت امت مسلمان خدشه وارد کرده ایم. 

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه «یا اَیٌّها الرَّسُولَ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ اِلیکَ مِنْ رَبِّکِ وَ اِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّه یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ .....»، ابراز داشت: در حقیقت نزول این آیه نوعی دستور و ابلاغ از جانب خداست که پیامبر گرامی اسلام(ص) باید مجری آن باشد و این اهمیت واقعه غدیر را در دستور خداوند متعال به پیامبر، به خوبی  می رساند.

پیام غدیر برادری مسلمان و وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین دهشت پیام واقعه غدیر را برادری بین ملت مسلمان و وحدت امت اسلامی دانست و اظهار کرد: همه امت اسلامی باید با خطبه خوانی غدیر از وقایع آن پند بگیرند. 

وی با بیان این که آن روز پیامبر(ص) در عین این که تریبون در اختیار داشت، دست به هیچ افشاگری نزد، یادآور شد: امروز عده ای در شبکه های اجتماعی و مجازی دست به فحاشی علیه رئوس مملکت را می زنند که همه این جریانات مبین ضعف و سستی آنان در ارائه نظراتشان است.49/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha