جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه گفت: برگزاری باشکوه سالروز هفته دفاع مقدس موجب حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد و خودباوری دینی و ملی خواهد شد.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تبریک به مناسبت فرارسیدن حماسه هشت سال دفاع مقدس، عنوان داشت: دوران دفاع مقدس حماسه ای بی بدیل از نقش آفرینی فرزندان ملت غیور و خداجو خصوصأ سربازان حضرت بقیه الله الاعظم طلاب و روحانیون همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: طلاب و روحانیون با بصیرت الهی و شعور سیاسی و پیروی از ولایت فقیه در مقابل دست نشانده استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کردند و پیروزی بزرگ و عزتمندانه را رقم زدند.

این استاد حوزه علمیه  کرمانشاه خاطر نشان کرد: برگزاری باشکوه سالروز هفته دفاع مقدس موجب حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد و خودباوری دینی و ملی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تبیین نقش روحانیت در حفظ نظام اسلامی در مقابله با هرگونه تهاجم دشمن، اعم از نظامی، فرهنگی و ... از اهداف برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه است.

حجت الاسلام باقری ابراز داشت: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه و پیروزی ها، تبیین قدرت و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام و بهره گیری از تبیین نقش عاشورایی و تأثیر آن در بیداری اسلامی و همچنین احیای اقتصاد مقاومتی از راهبردهای بزرگداشت سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس است.

مسئول بسیج اساتید حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های حوزه علمیه استان کرمانشاه در هفته دفاع مقدس، بیان داشت: حضور طلاب و روحانیون در مراسم رژه واقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری های صنعت علمی و دفاعی کشور، تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و مدافع حرم، غباروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، حضور پرشور در نماز جمعه، پرداختن به نقش و تأثیر اقتصاد مقاومتی و توجه به پدافند غیرعامل و ... از جمله برنامه های حوزه علمیه استان کرمانشاه در هفته دفاع مقدس است.

وی در پایان مطرح کرد: شهدا و خانواده شهدا ذخایر تمام نشدنی انقلاب هستند، لذا توجه به مقوله زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، باید در رأس امور ملت و دولت قرار گیرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha