جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 394119
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
جشن تلبس طلاب خوزستانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه کرمانشاه از برگزاری جشن تلبس طلاب حوزه این استان همزمان عید غدیر خم و با حضور نماینده ولی فقیه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه عنوان داشت: آئین عمامه گذاری 20 نفر از طلاب حوزه علمیه کرمانشاه همزبان با عید سعید غدیر خم در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می شود.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت:  ملبس شدن به لباس ائمه اطهار علیهم السلام و سربازی حضرت بقیه الله الاعظم افتخاری است که نصیب این طلاب شده  و قطعأ تلاش منادیان و مروجان دین در راستای تبلیغ و انتقال احکام و مفاهیم اسلامی به مردم دو چندان خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: براساس سنوات گذشته امسال نیز با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه 20 طلبه و دانش آموخته حوزه علمیه کرمانشاه ملبس می شوند.

وی با بیان شرایط طلابی که ملبس می شوند یادآور شد: طلابی که دارای شرایط اتمام پایه پنجم بوده و در کارگاه آموزشی و مصاحبه شفاهی موفق به کسب امتیاز لازم شده اند می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

حجت الاسلام محمدی فر بیان داشت: طلاب با شرکت در کارگاه های آموزشی با جایگاه و اهمیت برنامه های تبلیغی توسط روحانیون، نشانه های اخلاقی و معنوی، تصحیح تجوید و نحوه عمامه پیچی آشنا می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان ابراز داشت: قطعأ ظرفیت استان به وجود مبلغان و مروجان دین اسلام نیازمند است لذا با وجود هجمه های فرهنگی دشمن، حضور و فعالیت روحانیت در مناطق مختلف بیش از پیش احساس می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha