جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه / انتشارات جامعه القرآن الکریم سه کتاب جدید با موضوع: کتاب آموزشی حفظ موضوعی، پژوهشنامه واژه های قرآن و درس نامه عمل به قرآن کریم را منتشر کرد .

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری حوزه ،کتاب آموزشی حفظ موضوعی، در8 فصل و 83 درس تدوین شده است . 

انتخاب  0 15 موضوع و آیه در قطع پالتویی از کتاب درسنامه حفظ موضوعی قرآن کریم بیان شیوه حفظ موضوعی و نکات کاربردی ، ذکر ترجمه آیات براساس ترجمه آیت الله العظمی مکارم شیرازی و تنظیم آیات در 8 فصل و 83 درس از ویژگیهای این اثر  می باشد .

*  پژوهشنامه واژه های قرآن

پژوهشنامه واژه های قرآن اثری آموزشی است که با هدف آموزش واژه های قرآنی برای قرآن آموزانی که قصد آشنایی لغات و مفاهیم قرآن را دارند با همکاری جمعی از پژوهشگران به رشته تحریر در آمده است.

این اثر نیزدارای ویژگی های است از جمله:

*ارائه مشتقات گوناگون هر ماده در قرآن به صورت مجاز

*طرح مثال های قرآنی برای معانی گوناگون هر ماده

*ارائه معنای اصلی لغات همراه با معنای استعمالی آن

* ارائه وزن فعل ثلاثی مجرد و مصدر ثلاثی مجرد هر ماده و ترجمه آن

*درسنامه عمل به قرآن کریم

تدوین درس نامه عمل به قرآن کریم با هدف طرح کاربردی مفاهیم آیات قرآن جهت ارائه سبک زندگی اسلامی با اشراف  علمی مدیر موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی و با همکاری پژوهشگران واحد تحقیق جامعه القرآن الکریم حجج اسلام سید ابوالفضل حکیمی و اسماعیل محمدی منتشر شده است .

ارائه سبک زندگی بر پایه آیات و روایات ، انتخاب مطالب پرمحتوا، جذّاب و متنوع،  شیوه به کارگیری پیام آیات در زندگی به صورت کاربردی، تنظیم نکته های عملی – اخلاقی برای آشنایی فراگیران با کیفیت عمل به دستورات کلام وحی و ارائه مباحث پرکاربرد در 11 درس و 35 سرفصل اخلاقی برخی از مهمترین ویژگی های این مجموعه می باشد .

 علاقه مندان به تهیه این آثار  می توانند به انتشارات جامعه القرآن الکریم قم، واقع درخیابان معلم، معلم 10، کوچه 6، فرعی اول سمت راست ، پلاک6 مراجعه نموده ویا  جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02537746882 / و09121517969 نمابر 02537730009 تماس حاصل نمایند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha