پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمين عالی، با اشاره به سست شدن روابط خانوادگی و افزایش آمار طلاق، گفت: تیرهای زهرآگین شیاطین در فضای مجازی به سمت نهاد خانواده نشانه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، شامگاه شنبه، در صحن جامع حرم مطهر رضوی با بیان این که فضای مجازی دور ها را نزدیک و نزدیک ها را دور می کند، سست شدن پیوند ها و نابودی مهربانی و عطوفت را حاصل فعالیت شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

وي با اشاره به آمار چهار طلاق از هر ده ازدواج، فعالیت شیطان را متمرکز بر نابودی ارزش های دینی دانست و افزود: در دوران غیبت عده ای دچار لغزش می شوند و این اقدام شیطان است. شيطان با همه توان بر اخلاقیات و ارزش های بشریت هجوم آورده تا آنان سقوط کنند.

حجت الاسلام والمسلمين عالی با بيان اينكه تیرهای زهرآگین شیاطین در فضای مجازی به سمت نهاد خانواده ها به عنوان مرکز تربیت نسل های آینده جوامع هدف گذاري شده است، بیان کرد: با این سقوط دیگر جامعه اسلامی ساخته نشده و مطابق با روایات هیچ یک از والدین حرمت دیگری را حفظ نمی کنند.

حضور اخلاق اسلامی در خانواده متکی بر عمل والدین است

این کارشناس دینی با بیان این که در آخر الزمان طلاق و جدایی رواج یافته و روابط خانوادگی سست و متزلزل می شود، گفت: شیاطین زمانه نهاد خانواده را هدف گرفته اند که این اتفاق حاصل فعالیت شبکه های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمين عالی با بیان این که همه مربیان و معلمان بدانند تربیت و اخلاق اسلامی، بیش از آن که شنیدنی باشد، دیدنی است، اظهار داشت: همگان باید با عملکرد و رفتار  و کردار خود مبین تربیت سالم و عرفان باشند که هزاران کلاس اخلاق با عمل سسست و بی بنیه حاصلی ندارد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان این که اهل بیت(ع) با عملکرد خود راه و سیره حقیقی را جلوه دادند، تاکید کرد: هر یک از بشریت باید با عمل به معیارهای قرآنی، آثار دینداری را به فرزندان خود نشان دهند.

وی با بیان این که فرزندان در برخی از خانواده ها در عین تلاش و کوشش بسزای والدین، تربیت سالمی ندارند، بیان کرد: اين مسئله كه فرزندان گاهی در کنار عمل دینی، اخلاق دینی نمی بینند و در نتیجه، عمل به دور از اخلاق دینی دارند، در حالي كه و بی شک عمل پدر و مادر اثرگذار است. گاهی اخلاق و عمل صالح می تواند سرنوشت فردی را تغییر دهد كه به همین سبب باید تلاشمان مبتنی بر عمل و اخلاق اسلامی باشد.

در تجارت و زندگی، یاد و ذکر خداوند جاری باشد

حجت الاسلام والمسلمین عالی خطاب به حاضران با بیان این که در این زمينه بايد زمینه سازی در خانواده ها را اولویت قرار داده و خانه ای خداپسند داشته باشید، خاطر نشان کرد: خانه خداپسند جايي است كه یاد و ذکر خداوند جریان داشته باشد و تجارت و کسب و کارمان بر این محوریت بنا باشد تا خداوند به آنان رفعت مقام بدهد.

وی با بیان این که ملائک خانه های خداپسندانه را نورانی می بینند و بذل توجه شان بر این خانواده هاست، گفت: خانه ای که در آن چندین شبکه ماهواره ای باز بوده و هر صحنه و فیلمی را که غرب برایشان تدارک داده، می بینند، مرکز تباهی است.

این کارشناس دینی ادامه داد: همه برادران و خواهران در منازل خود مروج معارف ناب قرآنی بوده و خانه هایشان را ولایی کنند و اجازه دهند تا ملائکه در آن نزول کنند.

لزوم تسهیل ازدواج در شرایط هجمه حداکثری عناصر غربی

وی، مسئولیت والدین را فراهم آوردن فضای قرآنی برای جوانان عنوان و بیان کرد: راه ازدواج را برای جوانان تسهیل کنید، چرا که قوی ترین غریضه در وجود بشریت غضب و شهوت است و مهار آن در عین طوفانی شدن ساده و آسان نیست که برای مهار آن باید راهی همچون ازدواج را هموار کرد.313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha