پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوره آموزشی حوزه خواهران

حوزه/ مراسم افتتاحیه مدارس علمیه خواهران شیراز، با آیت الله ایمانی، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و آیت الله موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران شیراز با مشارکت مدیریت، اساتید،کادر و طلاب مدارس الزهرا(س)، فاطمه الزهرا(س)، فاطمیه و معصومیه شیراز، در سالن ولایت حرم حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار شد.

آیت الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در ابتدای این مراسم پیرامون انگیزه های طلبگی به بیان دو موضوع مهم شناخت اسلام به صورت علمی و شناخت عرفان اسلامی و معنویت پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: حوزه نردبان ترقی اخلاق است و از وظایف طلبه این است که در ابتدا، اواسط و انتهای سال، خود را از نظر اخلاقی ارزیابی کند.

آیت الله ایمانی، در ادامه این مراسم، ضمن تأکید بر اهمیت یادگیری علوم دینی اظهار داشت: فراگیری علوم دینی ویژه خواهران از صدر اسلام وجود داشته، به گونه ای که پیامبر اکرم(ص) برای همسرانشان مربیانی انتخاب می‌کردند که علوم دینی را به آن ها بیاموزد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: اگر پشت سر علم، عمل باشد، علم نیز نهادینه می‌شود و علوم دینی باید در مسیر کمال انسان و کمال جامعه قرار گیرد.

 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha