چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افزایش ۷۸ درصدی جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در آمریکا

حوزه/ گزارش وبسایت رسمی سن برناردو نشان می‌دهد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان ۷۸% افزایش و علیه اعراب آمریکایی ۲۰۰% افزایش داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از jurist.org، یک گزارش جدید ارائه شده توسط وبسایت رسمی سن برناردو در ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهد که جرایم نفرت محور در سال 2015 به ویژه علیه مسلمانان و جامعه عرب های آمریکا به بالاترین رقم خود رسیده است.

این گزارش از 20 ایالت جمع آوری شده است و نمایش دهنده 53 درصد جامعه آمریکا می‌باشد و طبق آن با وجود اینکه جرایم نفرت محور در سرتاسر ایالت‌های آمریکا 5 درصد افزایش داشته است، با این حال این جرایم در میان مسلمانان افزایش 78 درصدی داشته است. تعداد جرایم ضداسلامی رخ داده در این 20 ایالت، 196 مورد بوده است و حتی با وجودی که جرایم در ایالات دیگر گزارش داده نشده‌اند، اما همین آمار نشان می‌دهد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001، افزایش قابل توجهی داشته است.

به علاوه جرایم نفرت محور علیه اعراب آمریکایی افزایش 200 درصدی را نشان می‌دهد. وبسایت رسمی مرکز مطالعه نفرت و افراط‌گرایی بر این باور است که این آمار و ارقام تا اندازه زیادی متاثر از وضعیت سیاسی جامعه آمریکا و نظرات ضداسلامی دونالد ترامپ، کاندید ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا می‌باشد.

در سال‌های اخیر مسلمانان آمریکا و دیگر کشورهای غربی همچنین در معرض برخوردهای نژادپرستانه از سوی دولت و سازمان‌های وابسته بوده‌اند. منع پوشیدن مایوی اسلامی (بورکینی) در سواحل فرانسه، تلاش مقامات فرانسوی برای ممنوع کردن پوشیدن جامه‌های بلند اسلامی در شهرهای نیس و  باستیا، جاسوسی و نظارت غیرقانونی پلیس نیویورک بر زندگی مسلمانان این شهر نمونه‌هایی از اسلام‌هراسی دولتی علیه مسلمانان بوده است. در سال 2015 اتحادیه حقوق بشر فرانسه و مجموعه مبارزه با اسلام‌هراسی با انتشار بیانیه‌ای از دولت فرانسه خواست تا این کشور را از وضعیت اضطراری خارج نماید تا مسلمانان کمتر هدف برخوردهای غیرمنصفانه، سوءاستفاده و نژادپرستی قرار بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha