چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دعوت از زنان آلمانی برای پوشیدن حجاب در یک ویدئوی تبلیغی

حوزه/ در پی بروز برخوردهای اسلام‌هراسی علیه زنان مسلمان، محجبه و پوشیه دار در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی، یونسکو یک ویدئوی تبلیغی برای ترویج تحمل تفاوت های فرهنگی ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mo4ch.com، در پی بروز برخوردهای متعدد نژادپرستانه علیه زنان مسلمان در آلمان، موسسه آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در این کشور با ساختن یک ویدئوی 18 ثانیه‌ای از زنان اروپایی باحجاب، شهروندان آلمانی را به مدارا و تحمل تفاوت‌های فرهنگی و دینی و ارزش‌های حجاب دعوت کرد. این ویدئو با جمله «زنان ترک، حجاب به تن می‌کنند» آغاز شده و سپس یک زن اروپایی محجبه نیز می‌گوید: من هم همین طور! و داشتن حجاب زیباست.

اخیرا نژادپرستی و اسلام‌هراسی علیه زنان مسلمان، محجبه و پوشیه‌دار در کشورهای اروپایی و آلمان گسترش یافته است. کمتر از دو ماه پیش، شهردار یک شهر آلمانی، زن مسلمان را در روز نخست کاری به خاطر داشتن روسری اخراج کرد. در ماه جولای نیز یک کارآموز حقوقی مسلمان در آلمان حق پوشیدن حجاب در محل کار را تنها پس از صدور حکم دادگاه به دست آورد.

به علاوه هفته گذشته یک صاحب رستوران در شمال آلمان، زن مسلمانی را به خاطر داشتن پوشیه بیرون کرد که این مساله خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

تنش‌ها میان شهروندان آلمانی و پناهجویان مسلمان که بیشتر آنان از سوریه آمده‌اند نیز رو به افزایش گذاشته است و نظرسنجی‌های ماه گذشته نشان داد که 30 درصد آلمانی‌ها خواستار ممنوعیت برقع و پوشیه در مراکز عمومی هستند. این درحالی است که حزب آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز  خواسته که زدن پوشیه و حجاب چهره در مراکز عمومی این کشور ممنوع اعلام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha