جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین میرباقری گفت: حوزه های علمیه باید از کلام جدید را بر مدار ولایت بنویسند و اعتقادات را بر مدار امامت تفسیر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری، در نهمین اجلاسیه بزرگداشت غدیر در هتل ولایت مشهد با بیان این که حوزه های علمیه باید از نو کلام جدید بر مدار ولایت را بنویسند، یادآور شد: حوزه های علمیه باید اعتقادات را بر مدار امامت تفسیر کنند، زيرا لازمه تعریف جامع توحید، تعریف جامع امامت است.

وی در ادامه شرک خفی در توحید را شرک در ولایت دانست و با بیان این که خداوند خود را با امام و حجتش معرفی می کند، ابراز کرد: این بیان که اگر کسی خدا را شناخت، معصوم را  نیز می شناسد، اشتباه نیست، اما خداوند متعال در دعوت به دین، پیامبران و ائمه اطهار را فرستاده  و  اگر در این مسیر حتی به اندازه ذره ای رد پای غیر یافت شد، به همان اندازه در توحید نیز مشرکیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به آيه  «والشمس و ضحاها»،‌مقصود از آن را اميرمومنان(ع) خواند و ابراز كرد: همه کائنات هستی با نور ايشان از سوی خداوند هدایت می شوند و این آیه را علاوه بر پیامبر اسلام(ص) می توان به امیر المومنین(ع) نسبت داد.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری افزود: انساني كه ولايت حضرت علي(ع) را بپذيرد از تاريكي به سمت نور و روشنایی هدایت شده و اين امر عامل نجاتش مي شود.

وي با بيان اينكه امروز دوران حجاب بر ولایت بقیة الله العظم(عج) است و بايد تلاش كرد تا در اين فضاي مواج به ايشان برسيم، گفت: میان حجت خداوند و پرودگار حجابی نيست و بدون شک وقتي مقصد كسي راهبری انسانها به سوی خداوند متعال است، نمی تواند بی ارتباط با دیگر عوالم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میر باقری، حجاب سقیفه را عاملی در پوشاندن همه چیز از جمله درک امامت عنوان و خاطر نشان كرد: رسول خدا(ص) دین حقیقی را ولایت امیرمومنان(ع) عنوان کردند زيرا همه صفات مدنظر در ايشان جمع شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، دشمني نسبت به اولیاء الهی، بدل سازی و نسخه نویسی را از عملکرد های شوم شیطان عنوان كرد كه نسخه شفابخش آن پس از پایبندی به قرآن کریم ، تبعیت از نعمت ولایت است.

313/49

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha