چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان طلبه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از فعالیت ۲۰ هسته پژوهشی در این حوزه خبرداد و گفت: امسال برای اولین بار جشنواره علامه حلی را با حوزه علمیه برادران به صورت مشترک برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از کرمانشاه، حجت الاسلام داوود زارع، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی 96-95 حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با تبریک  ایام پرخیر و برکت دهه امامت و ولایت، عنوان داشت: غدیر؛ روزی است که دین کامل شد و خداوند عالم نعمت هایش را بر انسانها تمام کرد، تحقق این امر به واسطه ولی خدا و ولایت حضرت علی (ع) است لذا اگر قدر نعمت ولایت را بدانیم در هر زمان و مکانی با تبعیت از ولی فقیه از نعمت های الهی بهره مند می شویم.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: وظیفه طلاب ادامه دهنده رسالت پیامبران و انبیا الهی است لذا باید این پیام الهی را علاوه بر عمل در جامعه نشر و گسترش داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با بیان اینکه مبلغان خواهر در امر تبیین دین یک قدم جلوتر از برادران هستند، تصریح کرد: ظرفیت بالایی در طلاب خواهر است که بتوانند رشد و تعالی را در جامعه ایجاد کنند  لذا باید در درجه اول به خودسازی اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با بیان گزارشی از حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه افزود: تعداد فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران تاکنون هزار و 123 نفر است که تعداد 550 نفر جهت تحصیل در سطح سه ثبت نام کرده و 266 نفر از طلاب ورودی سال جدید می باشند. همچنین در حال حاضر 1289 طلبه در سطح دو مشغول به تحصیل علوم دینی می باشند که از میان آنها 266 نفر ورودی سال جدید هستند.

وی با اشاره به حضور فعال طلاب خواهر در فضای مجازی افزود: از کل طلاب برتر در فضای مجازی که در کشور برگزیده شده اند، حدود یک پنجم آنها متعلق به استان کرمانشاه است که مایه مباهات و افتخار است.

حجت الاسلام زارع  در ادامه خاطر نشان کرد: 20 هسته و کانون پژوهشی و علمی در استان در حال فعالیت هستند  که توسط آن 576 تحقیق پایانی در استانی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه اظهار داشت: در جشنواره قران و عترت 12 طلبه از استان کرمانشاه به مرحله کشوری راه یافتند که 9 نفر از آن ها رتبه اول را در رشته های مختلف را کسب کردند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به کرسی های آزاد اندیشی عنوان داشت: 40 کرسی آزاد اندیشی در استان به همت حوزه خواهران برگزار شد و 572 مقاله در عنوان های مختلف در استان ارزیابی شده است.

این مسئول حوزوی در پایان یادآور شد: امسال برای اولین بار جشنواره علامه حلی را با حوزه علمیه برادران به صورت مشترک برگزار خواهیم کرد و درصدد هستیم که تعامل و همکاری را با نهادهای مرتبط افزایش دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha