پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی

حوزه/ مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور با بیان این که امیرمومنان(ع) دانشگاه غدیرشناسی در جهان هستی برپا کرده اند، غدیر را زمان اکمال دین خداوند و دینداری بشریت عنوان کرد و گفت: روز غدیر زمان تجدید بیعت و پیمان با ولایت و تمامیت نعمت خداوند بر آنانی است که قلب خود را با امام گره می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، امروز در صحن جامع رضوی، اصلی ترین آزمون بشری را دینداری خواند و ریزش های اولیه را متعلق به آنانی دانست که کفر به اولیا می ورزند.

وی با بیان این که امتیاز دینداری هر یک از بشریت بسته به صداقت و تسلیم محض بودنشان برابر خداوند متعال متفاوت است، این امتیاز را لازمه تفکیک مومنان از منافقین خواند و از این آزمون در راستای تعیین امتیاز دینداری در روایات به عنوان غربالگری الهی یاد کرد.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور با تاکید بر غربالگری الهی به عنوان معیاری برای تعیین پاکان از خبیثان، به آل سعود جنایتکار اشاره کرد که چهره دینداری به خود گرفته و گفت: امروز آل سعود خود را امیر بر جامعه دینی و ایمانی می داند، اما خداوند متعال خباثت آنان را برای همگان معین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی به ریزش و رویش حاصل از غربالگری الهی اشاره کرد و با بیان این که باید آنانی که سرشت خبیث دارند، از دایراه دین مداران خارج شوند، ابراز کرد: بی شک عصر غیبت لطفی به شیعیان و محبان حضرت ولی عصر(عج) در راستای رفعت مقام آنهاست.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این که در آخر الزمان فتنه های شیطانی و نفسانی بالا می گیرند، رسالت منتظران را در عصر غیبت، شناسایی نقاط ضعف و تبدیل آن به نقاط قوت دانست و خاطر نشان کرد: نشانه پیروزی شیطان سستی و تزلزل مومنان در پایبندی به ارکان دین با عزم، اراده و جدیت است.

غدیر، فرصتی ارزنده در تقویت دینداری است

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور،  روز عید سعید غدیر را فرصتی ارزشمند در تقویت دینداری دانست و اظهار کرد: خداوند متعال در این روز دین را به کمال رساند و نعمت را بر شما تمام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی با بیان این که بی شک عرفان و شناخت ما نسبت به غدیر باید بالا بگیرد، گفت: آنچه که خداوند متعال در روز غدیر به عارفان اعطا می کند، قابل شمارش نبوده و وابسته به عرفان ما نسبت به حق و حقیقت در روز غدیر است.

غدیر؛ هنگامه تجدید بیعت و پیمان با ولایت(ع)

وی با بیان این که امیرمومنان(ع) دانشگاه غدیرشناسی در جهان هستی برپا کرده اند، غدیر را زمان اکمال دین خداوند و دینداری بشریت عنوان و ابراز کرد: روز غدیر زمان تجدید بیعت و پیمان با ولایت و تمامیت نعمت خداوند بر آنانی است که قلب خود را با امام گره می زنند.

غدیر؛  موعد پیروزی انسان در ستیز بی امان با شیطان

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور غدیر را زمان پیروزی انسان در ستیز بی امان با شیطان خواند و تصریح کرد: شیطان در این روز توان دسیسه و دستبرد را ندارد که حق تعالی این را تضمین داده است و نقطه خوش این روز تعلق گرفتن نمره قبولی بر اعمال محبان است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی غدیر را زمان رفع اندوه و ناراحتی کسانی دانست که قلب، دل و جان خود را به آستان ولایت گره بزنند و یادآور شد: این روز خداوند قلم عفو بر معصیت شیعیان می کشد زیرا که فرصتی برای سبقت در خوبی ها و اعمال صالح است.313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha