سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی

حوزه/کارشناس مذهبی با انتقاد از انتخابی نام های غربی برای فرزندان، بر انتخاب اسامی نیک و پسندیده همچون نام ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و قدیمی خواندن اسامی آنان را توهین به اهل بیت(ع) دانست، چرا که در روز قیامت و آخرت انسان ها را با نامشان صدا می زنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد حجت الاسلام و المسلمین عالی، کارشناس دینی، امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، هدف آنانی را که امروز تیشه به ریشه دین زده و ظواهر دینی را نابود می کنند، حذف محتوا خواند و مقصود وهابیت، عربستان و فرقه اموی از تخریب ظواهر دین برای زیباسازی شهری را بهانه دانست و تصریح کرد: آنان با این جریان در حال نابودی تاریخ اسلامند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری از فقرا و نیازمندان باید بدون هیاهو باشد، گفت: بسیاری از اعمال دینی مان باید در خفا نه آشکارا صورت بگیرد، چرا که ثواب عمل صالح پنهانی 70 برابر بیش از آن اقدام خیر در آشکارا است.  

وی شعائر دینی را از آن دست اعمالی دانست که خداوند می خواهد تا  در آشکارا صورت بگیرد چرا که مایه وابستگی بشریت به دین و مذهب است و اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی شعائر دینی میان بشریت کمرنگ تر از آنچه که انتظار می رود، شده است.

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به ذکر صلوات به عنوان یکی از مهمترین شعائر دینی، آن را از افضل اذکار دانست که تاریکی و ظلمت را از بین می برد و افراد به اعتقادات، توحید، نبوت و امامت اقرار می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی، یاد پیامبر گرامی اسلام(ص) را در این ذکر، نشانه زنده بودن دین و مذهب عنوان و ابراز کرد: تاثیر تربیتی این شعار بر فرزندان ما از اصل نبوت و امامت بیشتر است.

وی  با اشاره به ضرورت گزینش نام نیک برای فرزندان، آن را نشانه و شعار دانست که در همه کشور ها به منزله یک جزء هویتی فرد به حساب می آید و خاطر نشان کرد: صلوات علاوه بر آن که لفظی برای صدا زدن و نامگذاری است، شناسنامه ای است که دین و مسلک را نشان می دهد.

این کارشناس مذهبی با انتقاد از اسامی غربی برخی از فرزندان، بر انتخاب اسامی نیک و پسندیده همچون نام ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و قدیمی خواندن اسامی آنان را توهین به اهل بیت(ع) دانست، چرا که در روز قیامت و آخرت انسان ها را با نامشان صدا می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی حجاب را از دیگر شعائر دینی خواند و آن را یک شعار، نشانه و نماد دانست و گفت: حجاب مهمترین نشانه زمان ما برای اسلام است که اختصاص به کشور های اسلامی دارد و باید نسبت به صیانت از آن کوشش مضاعفی کرد.

کارشناس برنامه سمت خدا در پایان از سخنان خود بر ضرورت پر رنگ نگاه داشتن مجالس اهل بیت(ع) تاکید کرد و یادآور شد: بدون هیچ شک و تردیدی برای ایستادن در برابر این هجمه غرب باید از محرم و صفر به عنوان فرصتی در ترویج معارف ناب محمدی(ص) استفاده کرد.313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha