سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استاد رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران گفت: طلبه باید بداند که وقتی لباس روحانیت را به تن می کند، اعلام آمادگی رسمی است برای این که من آماده ام به جامعه و امت اسلامی خدمت کنم.

استاد علی اکبر رشاد، تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به قداست لباس روحانیت، اظهار داشت: لباس روحانیت، لباس مسئولیت، تکلیف مداری و خدمت به مردم است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: کسی که لباس نورانی روحانیت را به تن می کند باید بداند، بار سنگینی را بر دوش گرفته و در نتیجه باید، آداب طلبگی را رعایت کند.

وی ادامه داد: یک طلبه و یک روحانی باید بداند که با پوشیدن لباس روحانیت با بسیاری از محدودیت های شأنی مواجه است و می بایست شئون روحانیت را رعایت کند؛ در شأن شرعی و محدودیت های شرعی هم مسئولیتش مضاعف و دو چندان می شود و باید با دقت و جدیت افزون تری نسبت به دیگران موازین شرعی و اخلاقی را رعایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یک طلبه معمم باید بداند که وقتی او لباس روحانیت را به تن می کند، اعلام آمادگی رسمی است برای این که من آماده ام به جامعه و امت اسلامی خدمت کنم.

تولیت حوزه علمیه امام رضا علیه السلام تهران با بیان این که یک طلبه معمم نباید ابایی از خدمت به احاد مردم در جایگاه مقدس روحانیت داشته باشد، ابراز داشت: در واقع لباس روحانیت لباس متعارفی همانند صنف های مختلف جامعه نیست، که بتوان آن را با دیگر لباس ها مقایسه کرد، بلکه بیشترین شباهت را به لباس رسول خدا صلی الله علیه و آله و ائمه طاهرین علیهم السلام دارد و به لحاظ وظیفه هم بیشترین قرابت و شباهت را با انبیا و اولیای الهی دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر این که طلاب باید از فرصت ها به خوبی بهره برداری کنند، تصریح کرد: هرکسی صلاحیت پوشیدن لباس مقدس روحانیت را ندارد، بلکه فردی باید این لباس را به تن کند که به لحاظ علمی، عملی، مراتب معرفتی و معنوی به حدی رسیده باشد که لایق پوشیدن آن باشد.

استاد رشاد در ادامه سخنان خود با ذکر خاطره ای از یکی از اساتید فقید خود، خاطرنشان کرد: یکی از اعاظم  حوزه و از اساتید ما که از مراجع تقلید فقید حوزه بودند، می فرمودند، من در تمام عمر، هرگز به سمت عمامه پایم را دراز نکرده ام و هرگز به عمامه ام بدون وضو دست نزده ام.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: امیدوارم خداوند متعال به همه طلاب، و همین طور به طلاب حوزه علمیه امام رضا علیه السلام تهران که امروز ملبس به لباس مقدس روحانیت شده اند، توفیق دهد، صلاحیت و شرایط لازم را برای حفظ جایگاه، روحانیت و حفظ حرمت لباس روحانیت داشته باشند و بتوانند از عهده این تعهد و مسئولیت سنگین بر آمده و سربازی مخلص در اردوگاه حضرت حجت ابن الحسن امام زمان(عج) باشند.

انتهای پیام 313/29

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha