سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه ۳۳۰ نفر از طلاب اصفهان پس از شرکت در دوره‌ طرح ادیب، در شب عید غدیر به دست آیت الله العظمی مظاهری و آیت‌الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان معمم، افتخار پوشیدن لباس روحانیت را کسب کردند، گفت: امروز لباس روحانیت تفکر و فرهنگ ارزشی و دینی را به جامعه منتقل می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، شب عید غدیر در مراسم عمامه گذاری طلاب طرح "ادیب" حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: ۳۳۰ نفر از طلاب اصفهان پس از شرکت در دوره‌ طرح ادیب، در شب عید غدیر به دست آیت الله العظمی مظاهری و آیت‌الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان معمم، افتخار پوشیدن لباس روحانیت را کسب کردند.

  معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت:‌ ظلاب حدود سه هفته در طرح کاربردی ادیب شرکت کرده اند، طرح ملبس شدن طلاب به لباس روحانیت از برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان است که هر ساله همزمان با عید غدیر با حضور آیت الله مظاهری و آیت الله طباطبایی نژاد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ادیب به عنوان پیش نیاز تلبس طلاب به لباس روحانیت، از ابتکارات آیت الله طباطبایی نژاد است که امروزه در حوزه های علمیه کشور  الگو برداری شده است، ابراز کرد: طلاب پایه 6 به بالا حوزه علمیه اصفهان ملبس به لباس روحانیت می شوند  لازم است افراد واجد شرایط  پیش از معمم شدن دوره ادیب را بگذرانند که در این دوره  مسائل مربوط به ملبس شدن و علوم مورد نیاز روحانیت را در 40 ساعت توسط اساتید متعدد اموزش داده می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین مومنی، هدف از برگزاری این طرح را سامان‌بخشی به تلبس طلاب، آماده‌سازی طلاب برای این امر  و فرهنگ‌سازی پاسداشت لباس مقدس روحانیت، تأمین نیاز مراکز ونهادها برای روحانیان جوانی که ملبس دائم شده‌اند، برطرف کردن رکود اجتماعی نیروهای مستعد حوزوی و فعال کردن طلاب معمم در مسیر تبلیغ و مدیریت مراکز دینی دانست.

معاون  تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود:  برگزاری دوره فشرده آموزشی و کارگاه‌های تبلیغی از ویژگی‌های این طرح است که در این طرح به مباحثی همچون ضرورت تلبس به لباس مقدس روحانیت، اخلاق فردی و آداب اجتماعی، جریان‌شناسی، احکام، آشنایی با تفسیر، ولایت فقیه، مدیریت، نقش خانواده در موفقیت‌های روحانی، آشنایی با فرق و مهدویت پرداخته می‌شود.

وی تأکید کرد: افرادی که  آمده اندتا هدایت مردم  را عهده دار شوند باید خود دارای دو ویژگی باشند، اول این که خودشان اهل یقین باشند و دوم این که دارای صبر وسعه صدر  باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: در روایات و احادیث شریفه از امامان معصوم(ع) توصیه اکید شده، افرادی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند، باید درکنار تلبس خود به لباس پیامبر (ص)، لباس صبر را نیز بپوشند.

وی خاطرنشان کرد:  اهمیت لباس روحانیت بر کسی پوشیده نیست، لباس روحانیت امروز خود یک شعائر دینی است چرا که تلبس ، تفکر و فرهنگ ارزش دینی را به جامعه منتقل می کند.

 گفتنی است ، از مزایای شرکت در این طرح بازخوانی مسائل اولویت دار و مبتلابه در سرفصل‌های شش‌گانه آموزشی علوم و معارف قرآنی، احکام، عقاید، مهارت های کاربردی، اخلاق و تربیت دینی و علوم و معارف سیاسی، استفاده از اساتید مجرب در رشته‌های کاربردی تبلیغ، معرفی افراد شرکت کننده این طرح به مراکز اعزام مبلغ و مراکز تبلیغی، اعطای گواهینامه آموزشی به قبول‌شدگان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha