جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن غدیر در حرم رضوی

حوزه/ همزمان با عید سعید و فرخنده غدیر خم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مراسم ویژه جشن ولایت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، در اين مراسم سراسر شور و معنويت كه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، علمای اعلام، مديران اجرايي استان و آستان قدس رضوي و جمع كثيري از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي برگزار شد، مديحه سرايان و ذاكران اهل بيت(ع) به مدح و منقبت و ذكر سجاياي والاي مولاي متقيان و امير مؤمنان، حضرت علي(ع) پرداخته و خادمان بارگاه منور رضوي نيز از خيل ارادتمندان با شربت و شيريني پذيرايي كردند.

در این ویژه برنامه با شکوه که از طریق رسانه ملی و رضوی تی وی تحت پوشش رسانه ای قرار گرفته بود، حسن اسلامی، سید مهدی رضایی، سید حمید برقعه ای، مهدی سروری و سید جعفر ماهرخسار در مدح مولای متقیان علی بن ابی طالب(ع) به مدیحه سرایی و گروه تواشیح سیره النبی به سرودخوانی پرداختند و در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده درباره اهمیت غدیر سخنرانی کرد.

در شب و روز اين عيد مسعود، صحن‌هاي چراغان شده و رواق‌هاي معطر حرم مطهر رضوي از هر سو پذيراي خيل عظيم زائراني بود كه از دور و نزديك براي حضور در اين جشن بزرگ خود را به اين مكان مقدس رسانده بودند و لحظاتي آسماني را در جوار مضجع منور هشتمين اختر آسمان ولايت و امامت گذراندند.

خدمتگزاران بارگاه منور رضوي با دود كردن عود، عنبر و اسپند در مسير زائران و خوشامدگويي به آنان و نيز با برقرار كردن نظم و انضباط در عبور و مرور زائران و ارائه راهنمايي‌هاي لازم به آنان، شرايط زيارتي ایده­آلی را فراهم كردند.

همچنين برنامه‌هايي ويژه به مناسبت اين ايام فرخنده با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته كشوري و همچنین جشن­ها و مسابقات فرهنگي در حرم مطهر اجرا شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha