جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 394444
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
عید غدیر

حوزه/ جشن بزرگ غدیر با حضور عاشقان و دلدادگان علوی حضرت امیرالمؤمنین(ع) در اهواز برگزار و در پایان این جشن، سه نفر از زندانیان محکوم به جرائم نقدی، به همت جمعی از طلاب آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، جشن بزرگ «وارثان غدیر»، با حضور علما، شخصیت‌ها و مسئولان حوزوی، روحانیون و طلاب و همچنین عموم مردم اهواز در بلوار جمهوری اسلامی، جنب مسجد الغدیر برگزار شد.

در این آیین که همراه بود با جشن گلریزان مردم اهواز برای آزادی تعدادی زندانی محکوم به جرائم غیر عمد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، این عید را بزرگ‌ترین عید امت اسلام خواند و اظهار داشت: این شب و این روز، یکی از شب‌های شورانگیز برای شیعیان جهان است که از مظاهر خوشحالی و سرور مردم، جشن بزرگ ضیافت علوی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص)، مبنی بر «عُنوانُ صحیفةِ المومنِ حُبُّ علی ابن ابی طالب» اشاره کرد و گفت: حضرت رسول در این حدیث بیان می‌کنند که محبت و دوست داشتن امیرالمؤمنین آقا علی ابن ابی طالب(ع)، نشانه‌ی سلامت ایمان، دین‌داری و حلال‌زادگی است و هر مسلمانی باید «علی را دوست بدارد» و «دوست داشتنِ علی را اظهار کند».

همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، در ادامه این جشن با شکوه، خطاب به مردم حاضر در مراسم، بیان داشت: حضور گسترده شما مردم ولایت مدار اهواز در این جشن باشکوه حاوی یک پیام مهمی است که آن پیامبر «ما وارثان غدیر هستیم»، می‌باشد.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: اگر مردم کوفه در آن دوران، علی زمان را تنها گذاشتند، شما مردم اهواز که وارثان اصلی غدیر هستید، اجازه نمی‌دهید دیگر «علی زمان» یعنی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای تنها بماند.

لازم به ذکر است، در پایان این جشن با شکوه، سه نفر از زندانیان محکوم به جرائم نقدی، به همت جمعی از طلاب جهادی  و با همکاری و همراهی مردم اهواز، آزاد شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha