جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ شرف ملي و ديني اين ملّت از سالار شهيدان است و دفاع هشت سالهٴ ملّت ايران رنگ و بوي كربلا داشت و در شب‏هاي عمليات از خط شكنان خاكريز مقدّم، نوايي جزمرثيهٴ «ياحسين»به گوش نمي‏ رسيد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، گرامی داشت هفتۀ دفاع مقدس را باید فرصتی مغتنم جهت یادآوری رشادت غیور مردان جبهۀ حق علیه باطل دانست.آنان که با اهداء خون پاکشان به ایران مقتدر امنیت و صفا بخشیدند و چشم طمع جهانیان را نسبت به خیال تجاوز به این مرز و وبوم تا ابد کور نمودند.در این مجال بر آن شدیم تا از بنان شیوا و ژرف حکیم متأله آیت الله العظمی جوادی آملی در کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی بهره مند گردیم.

ایشان در بخشی از این کتاب آورده اند: براساس آموزه ‏هاي اساسي اسلام، مسلمان هرگز نبايد جنگ طلب، متجاوز و آغازكنندهٴ جنگ باشد؛ ولي بايد در برابر ستم و تجاوز دشمنان دين بايستد و تا ستمگران را برجاي خويش ننشاند، از پاي ننشيند.

معظم له به ضرورت محبوبیت و حفظ دین خداوند اشاره داشته و بیان داشتند: ركن اساسي جهاد نزد شما محبوب‏تر از اين است كه دين خدا حيات دنيايي باشد و حفظ دين، عزيزتر از حفظ خانه و مركز كار. از اين‏ رو، انسان مصممي مي ‏طلبد كه عملا ً نشان دهد دين در نزد او عزيزتر از برادر، فرزند و دنياست و براي حفظ دين، همهٴ شؤون وابسته را رها كند و روي آن سرمايه‏ گذاري كند و بگويد: به جهاد در راه خدا مهر مي‏ ورزم و زندگي با افراد ظالم براي من رنج ‏آور است و نه تنها آن را بد مي‏ دانم، بلكه از آن منزجرم.

ایشان نهضت عاشورا را الهام بخش قيام امام خميني (قدس سره) و حماسهٴ بزرگ دفاع مقدّس دانسته و تشریح کردند: نهضت عاشورا الهام بخش قيام امام خميني (قدس سره) و حماسهٴ بزرگ دفاع مقدّس بوده و نيز به ملّت ايران، انديشهٴ خردمندانه و انگيزهٴ صادقانه بخشيده است. شرف ملي و ديني اين ملّت از سالار شهيدان است و دفاع هشت سالهٴ ملّت ايران رنگ و بوي كربلا داشت و در شب‏هاي عمليات از خط شكنان خاكريز مقدّم، نوايي جزمرثيهٴ «ياحسين»به گوش نمي‏ رسيد.

مفسر قرآن به استقامت و بردباری امام راحل عظیم الشأن در این راستا اشاره داشته و آورده اند: مبارزه و تلاش‏ هاي شاگرد امام حسين (عليه‏ السلام) يعني امام راحل (قدس سره)نيز شاخه ‏اي از شجر طوباي قيام آن حضرت(عليه ‏السلام) است. عاقلان عصر انقلاب به امام راحل (قدس سره)مي‏ گفتند: در اين شرايط، نهضت شما به ثمر نمي‏ رسد؛ ولي او عاشقانه تصميم گرفت و در جهاد اكبر پيروز شد. پيروان خالص و مخلص او نيز كه خود را با نارنجك به زير تانك مي‏ افكندند، عاشقانه شهيد شدند؛ نه عاقلانه.

معظم له در بخش دیگری به«ثار الله» شدن خون شهداء پرداخته و مرقوم داشتند: كسي كه براي خاك مي‏ جنگد خونش هم به اندازهٴ خاك مي‏ ارزد؛ ولي اگر براي خدا جنگيد، خونش «ثار الله» است و خونهاي او ياد خداست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha