پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقوا رجب

حوزه/ دانشجوی مسلمان اسپانیایی که به دلیل پوشیدن حجاب از یک آموزشگاه اخراج شده بود، سرانجام توانست اجازه داشتن حجاب در حین تحصیل را به دست آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn.com، دانشجوی مسلمان اسپانیایی که به دلیل پوشیدن حجاب از یک آموزشگاه اخراج شده بود، سرانجام روز سه شنبه توانست مسئولین این مرکز آموزشی را قانع کرده و اجازه داشتن حجاب در حین تحصیل را به دست آورد. این در حالی است که این مسئله به موضع بحث و مجادله در اسپانیا تبدیل شده بود و طبق قانون اسپانیا هیچ گونه ممنوعیتی برای داشتن حجاب در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این کشور وجود ندارد و طبق قانون حتی پوشاندن چهره و زدن پوشیه نیز در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور آزاد است.

تقوا رجب 23 ساله متولد شرق والنسیا که والدین تونسی تبار دارد، در حالی با مسئله آزادی مذهبی روبرو شده که 4% جمعیت 46.5 میلیونی اسپانیا را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

این دانشجوی محجبه می‌گوید: من بسیار خوشحالم از اینکه توانسته‌ام به حق خودم دست یابم. من حق دارم براساس آموزه‌های مذهبی خودم عمل کنم.

8 سپتامبر، این دختر محجبه به خاطر پوشیدن حجاب اجازه حضور در کلاس‌های درس بنلیور در موسسه آموزشی والنسیا را از دست داده و به همین جهت به انجمن حقوق بشر و ضدتبعیض ریسیسم شکایت کرد. در پی واکنش‌های شدید اجتماعی و جنجال‌ها، مسئولین محلی والنسیا مدیریت موسسه آموزشی را مجبور کردند تا به رجب اجازه تحصیل با حجاب را بدهند.

فرانسیسو سولانز وکیل رجب در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان آموزش و پرورش حق تحصیل دانشجویان را تضمین کرده‌اند و او از این پس می‌تواند با داشتن حجاب در کلاس‌های درس حاضر شود. این اقدام یک پیروزی برای تبیین آزادی‌ها در جامعه از جمله آزادی بیان، آزادی مذهبی، برابری تحصیلی و حقوق قانونی در جامعه محسوب می‌شود.

پیش از این نیز موارد تبعیض آمیز مشابه‌ در مدارس اسپانیا مشاهده شده که از طریق مداخله مسئولین و انتقال دانشجویان به مدارس دیگر  خاتمه یافته‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha