جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ایمانی

حوزه/ آیت الله ایمانی گفت: اگر قدرت و پیشرفت ها در وسایل نظامی و ابزار نظامی نداشته باشیم، دشمنان ما را خوراک یک شب خود خواهند ساخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، آیت الله ایمانی در رژه نیروهای مسلح  با تبریک ایام عید غدیر گفت: اساس آفرینش بر قانون دفاع در برابر تجاوز استوار شده است و تمام موجودات عالم با ابرزار دفاعی لازم مجهز شده اند و بر همین اساس هم تمام دولت ها بخشی از برنامه هایشان را در مسیر فراهم کردن ابزار دفاعی برای ایجاد امنیت در جامعه بکار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دورانی بدون دفاع امکان پذیر نیست، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید ما برای هدایت انسان ها کتاب فرستادیم، میزان فرستادیم، انبیا آمدند، اما در کنار آن در مقابل تجاوزگران و گردن کشان جامعه قدرت سلاح آفریدیم تا سلاح انسان های متجاوز را سر جای خود بنشاند، این دستورالعمل قران مربوط به یک دوره نیست، همواره انسان ها نیاز به قدرت دارند تا در پناه قدرت امنیت برای شهروندان فراهم شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می گوید آماده سازید هر چه می توانید در مقابل دشمن تا این آمادگی دشمن را از فکر حمله به شما باز بدارد، بیان داشت: نفس آماده بودن از نظر روحی، آموزشی، دفاعی و ابزار دفاعی بسیار مهم است، بنابراین آنچه در جامعه گاه و بیگاه مطرح می شود که این عصر، عصرِ گفتمان است نه عصر موشک ها، باید به این مطلب با یک نگاه خاصی نگریست مگر ممکن است جهان در چنین شرایطی که 80 هزار جنگ در یک قرن اتفاق می افتد ما عصر گفتمان داشته باشیم.

وی افزود: ما معتقدیم که انسان هر چقدر در علم رشد پیدا می کند خطرات آن بیشتر می شود؛ چه کسی بمب اتم را ساخت؟ و بر سر مردم هیروشیما فرو ریخت؟ مگر دانشمندان بزرگ عالم نبودند؟ مگر شخصیت های سیاسی عالم دستور ندادند؟ این ها نشان می دهند که انسان ها نیاز به قدرتی دارند که از آن قدرت بترسند و ما اگر این قدرت را در آموزش، ایمان به خدا، آمادگی روحی، توکل به پروردگار و پیشرفت ها در وسایل نظامی و ابزار نظامی نداشته باشیم، دشمنان ما را خوراک یک شب خود خواهند ساخت، لذا ما را نابود می کنند، بقای ما در زندگی به دفاع ما بستگی دارد.

انتهای پیام/ 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha