چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افق حوزه

حوزه/ چهارصدو هفتاد و نهمین شماره هفته نامه «افق حوزه» به همراه ضمیمه «افق خانواده» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفته نامه «افق حوزه» در مباحثی چون: «در آیینه اخبار»، «بین الملل»، «درس اخلاق»، «فرزانگان»، «آثار ماندگار»، «رواق شهیدان»، «کرسی اجتهاد»، «فقه و زندگی»، «پرس ‌وجو» و «افق خانواده» به ارائۀ مطالب می پردازد.

برخی از عناوین در شماره جدید این نشریه عبارتند از: «نتیجه‌ تحریک احساسات دیگر فرق اسلامی ظهور گروه ‌های مزدوری چون داعش و النصره است»، «یضل من یشاء و یهدی من یشاء یعنی چه»، «شناساندن مکتب اهل ‌بیت‌ علیهم‌ السلام واجب بزرگ شیعه است»، «افتخار حوزه ‌های علمیه، حرکت در مسیر حضرت امیر‌المؤمنین علیه ‌السلام است»، «تقدیر بزرگان از موسوعه السنۀ النبویۀ فی مصادر المذاهب الاسلامیه»، «دولت، مردم را با حقوق شهروندی آشنا کند»، «برای معرفی شخصیت حضرت امیر علیه ‌السلام کرسی ‌های علمی راه ‌اندازی شود»، «آل‌ خلیفه در برابر صبر ملت مظلوم بحرین عاجزتر از گذشته شده است»، «دولت پاکستان امنیت زائران حرم ائمه‌ علیهم‌ السلام را تأمین کند».

شماره جدید افق حوزه، نوشتاری از آیت الله العظمی مظاهری با عنوان " فواید دنیوی و اخروی نماز" ارائه کرده؛ در قسمتی از این مطلب می خوانیم:

یکی از فواید مهم اهتمام و توجه به نماز، خصوصاً وقتی با خضوع و خشوع همراه باشد و در اول وقت و با جماعت خوانده شود، این است که حُسن عاقبت با تمام معانی و مراتب آن، برای مقیدین به نماز فراهم خواهد شد.

نماز اول وقت و با جماعت و آن ‌هم در مسجد و هم ‌چنین توجه به نوافل خصوصاً نماز شب، موجب تأمین آتیه برای اولاد و فرزندان می‌‌ گردد.

اگر نماز، واقعاً نماز باشد، در رفع گرفتاری ‌ها به انسان کمک می ‌کند. بسیار دیده شده در گرفتاری ‌های سخت، دو رکعت نماز با حضور قلب، باعث رفع گرفتاری‌ های مهم زندگی انسان ‌ها شده است.

از روایات اهل ‌بیت علیهم ‌السلام نیز استفاده می ‌‌شود که نماز بهترین چیزها برای رفع حوایج (اعم از مادی و معنوی) است.

نماز در دنیا و آخرت، به یاری مؤمن می ‌شتابد و در بن ‌بست ‌ها آنان را نجات می ‌دهد: «وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعين‏» (بقره/45)

نماز باعث ایجاد و گسترش سعه صدر در وجود انسان می ‌شود: «إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً * إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً * وَ إِذا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعاً * إِلاَّ الْمُصَلِّينَ» (معارج/22-19)

یکی دیگر از فواید نماز، آن است که نگرانی، اضطراب و افسردگی که بیماری رایج در عصر حاضر است را در مؤمنان حقیقی و نمازگزاران واقعی از بین می ‌برد؛ چنان ‌که قرآن کریم می ‌فرماید: «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب‏» (رعد/28)

برخی از عناوین " افق خانواده" عبارتند از: «عوامل و موانع شکوفایی خلاقیت دانش آموزان»، «روز خانواده، مناسبتی برای تکریم نهاد بنیادین اجتماع»، «مغز افراد باهوش نیاز به جریان خون بیشتری دارد»، «طب ناب: خواص سفیده تخم مرغ را بشناسیم»، «نکته: توصیه هایی برای اصلاح بدغذایی کودکان».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه، به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha