پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فضای مجازی

حوزه/ کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: شبکه هایی مانند کلمه و وصال با ساخت کلیپ های منحرف ۵ دقیقه ای اقدام به انحراف جوانان می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سعادت پرور در نشست تخصصی مبلغین نخبه حوزه های علمیه اظهارداشت: شناخت شبهات ناظر بر حوزه دین یکی از ضرورت های عرصه تبلیغ است که مبلغین باید نسبت به آن اشراف داشته باشند.

وی اظهارداشت: شناخت شبهات در فضای مجازی امری بایسته است، بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب صدها سایت اصلی و فرعی وجود دارد که هدف عمده آنها تهاجم به تفکر اسلامی و شیعی است که از روش‌های تخریبی و روانشناسانه استفاده می‌کنند.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حضور طلاب و علما در فضای مجازی کمرنگ است،‌ بنابراین مبلغان باید با قدرت وارد این فضا شده و بتوانند پاسخگوی شبهات این عرصه باشند.

کارشناس رسانه با اشاره به سایت عقیده مربوط به عقاید وهابیت در قالب سایت قلم گفت:‌ در اهداف این سایت فراهم کردن بستری برای ارائه آثار محققان،‌ نویسندگان و مترجمان در راه اعتلای کلام حق و مبارزه با خرافات ذکر شده، در حالی که یک سوم مطالب آن در رد عقاید شیعه در حوزه تاریخ،‌ عقاید و حدیث است.

حجت الاسلام سعادت‌پرور با اشاره به سایت اسلام تکست گفت:‌ این سایت از سال 87 مشغول به فعالیت شده است و بانک مقالات در رد اعتقادات شیعه است که ادبیات هتاکانه دارد.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای نیز در این عرصه فعالیت دارند که شبکه وصال حق از جمله این شبکه‌ها است که یکی از کلیپ‌های آن بی‌احترامی نسبت به حضرت ولی عصر(عج) است و برنامه‌ای به نام حجت بی‌حجت از سوی شبکه جهانی وصال حق تولید شده است.

وی ادامه داد:‌ این برنامه رویکرد حدیثی دارد و کتاب‌های اربعه شیعه و روایت شیعه و روایات در مورد ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت ولی عصر(عج) را نقد می‌کند؛  شبکه جهانی کلمه از سایت‌های دیگر  است که این سایت و وصال حق از طریق تهیه کلیپ‌های کوتاه در صدد انحراف جوانان هستند، مخاطبان این سایت‌ها مردم عادی می باشندکه قدرت پاسخگویی به شبهات ندارند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha