پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 394609
۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
تصاویر/ دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد

حوزه/ تلاش شیطان برای تضعیف جهاد نفس و شوق به کمال است، جهاد به دنبال پررنگ کردن مرزهای اعتقادی است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عصر امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد و افتتاحیه مرکز تخصصی جهاد که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به نظر علامه طباطبایی(ره) مبنی بر اینکه همه موجودات حق حیات و بقاء دارند، اظهار داشت: دفاع  مسئله طبیعی است و تمام موجودات از این تمکّن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه مسئله دفاع منحصر به انسان نیست، تصریح کرد: در بدن انسان نیز سیستم دفاعی به مقابله با میکروب ها و هرآنچه که سبب مزاحمت برای سلول ها می شود، می پردازند.

این  محقق حوزه علمیه با اشاره به اینکه جهاد و دفاع در خلقت عالم و بدن انسان حرکت گسترده دقیقی است، ابراز داشت: عالم وجود به طور دائم در حال گسستن و پیوستن است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه جهاد کبیر عظیم ترین حیطه های جهاد است، اظهار داشت: امروز برای قدم گذاشتن در حیطه جهاد و دفاع از حقیقت انسانی باید بدانیم تا چه نقطه ای باید حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیطان به دنبال تضعیف جهاد نفس و شوق به کمال است، ابراز داشت: جهاد به دنبال پررنگ کردن مرزهای اعتقادی است.

این  محقق حوزه علمیه با بیان اینکه جهاد ابتدایی به مفهوم دفاع از خوداست، تصریح کرد: انسانی که معتقد به حقیقت و ارزش است، از دین دفاع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: براساس بحث جهاد از منظر دین، به محض اینکه دشمن درصدد حمله شود، باید فعالانه آماده جهاد و دفاع شد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را از "من وهمی" به "من واقعی" تبدیل می کند، گفت: اگر روایات به همسایه، والدین، مومن و مسلمان توصیه می کند به دنبال توسعه "من واقعی" است که زمینه ساز تقرب به توحید است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha