شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چهارمین همایش بین المللی ولایت در اهواز

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان این‌که حکام سعودی نیاز به معالجه روانی دارند، گفت: تعبیر من این است که حکام سعودی روان‌پریش هستند و این مسأله آن‌قدر عیان است که حتی با دیدن چهره آنها نیز می‌توان پی برد که این‌ها مشکل روانی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در چهارمین همایش بین‌المللی ولایت، بابیان این‌که اگر مسأله ولایت و غدیر جدی گرفته می‌شد، امروز جهان اسلام دچار مشکل و آسیب‌های متعدد نبود، اظهار داشت: عمده مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد، صرفاً به دلیل نبود رهبری و جدی نگرفتن مسأله ولایت و امامت است.

*ولایت اقتدار بخش جامعه اسلامی است

وی بابیان این‌که جهان اسلام همه‌چیز جز ولایت دارد، گفت: تاریخ نشان داده که اگر کشوری اسلامی رهبر و ولی داشته باشد، می‌تواند در کمترین زمان ممکن به شکوفایی رسد و در بالاترین عرصه‌ها، خودنمایی کند، که نمونه بارز آن همین جمهوری اسلامی ایران است که دیدیم پس از انقلاب، به رهبری امام خمینی(ره) چگونه به قدرت اول منطقه دست‌یافتیم.

سردار رضایی افزود: اگر ایران توانست در مدتی کوتاه اقتدار و عزت به دست آورد، صرفاً به دلیل رهبری و امام جامعه بود؛ چراکه ولایت جامعه‌ این اقتدار را به ملت می‌دهد و بدین دلیل باید بیان کنم که ولایت‌فقیه سبب اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی‌ شده است.

*مسأله ولایت و امامت، اصل جوامع اسلامی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این‌که اگر ولایت و رهبری را در جهان اسلام وضع کنیم، کشورهای اسلامی، به اعلاترین مرتبه از پیشرفت و تکنولوژی می‌رسند، اظهار داشت: از بیان قرآن کریم که می‌فرماید «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ، وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ، أُولئِكَ أَصحابُ النّارِ هُم فيها خالِدون» درمی یابیم که مسأله ولایت و امامت، اصل جوامع اسلامی است.

وی بابیان این‌که ولایت بر دو نوع ولایت الهی و ولایت شیطانی است، تصریح کرد: در همه جوامع دو نوع ولایت «الهی» و «شیطانی» وجود دارد و اگر در حکومت و جامعه‌ای «ولایت الهی» وضع نبود، باید یقین داشته باشیم که ولایت آنجا شیطانی و «يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُمات» است.

*مشکل اصلی جهان اسلام نبود رهبری واحد است

سردار رضایی، مشکل اصلی جهان اسلام را رهبری و ولایت دانست و تصریح کرد: اگر در عربستان رهبری مبتنی بر ولایت ائمه اطهار(ع) وجود داشت، امروز حکام سعودی دیوانه وار با هزینه‌های بیت‌المال جنگنده نمی‌خریدند و موشک بر سر کودکان و زنان بی‌گناه سوری نمی ریختند.

*حکام سعودی نیاز به معالجه روانی دارند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بابیان این‌که حکام سعودی نیاز به معالجه روانی دارند، گفت: تعبیر من این است که حکام سعودی روان‌پریش هستند و این مسأله آن‌قدر عیان است که حتی با دیدن چهره آنها نیز می‌توان پی برد که این‌ها مشکل روانی دارند.

وی در پایان، بابیان این‌که بی‌ثباتی در حکومت‌های سعودی موج می‌زند، اظهار داشت: ما نمی‌گوییم که جهان اسلام شیعه شوند! بلکه درخواست داریم که همه حکومت‌ها عقلانیت را ملاک کار قرار داده و با یکدیگر برای اداره جهان اسلام مشورت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha