جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ امروزه تقریب بین مذاهب اسلامی یکی از اساسی ترین مسئولیت های ماست و امیدوارم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بتواند هر چه بیشتر وارد فاز عملیاتی در عرصه وحدت مسلمانان شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدارحجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن تقدیر از تلاش های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در تدوین و چاپ موسوعه 20 جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » اظهار داشتند : تلاش های شما در چاپ این موسوعه قابل تقدیر است و ان شاءلله در پیشگاه  ذات اقدس اله  ماجور باشید .

استاد حوزه با اشاره به 8 سال دفاع مقدس تاکید کردند : امروزه در خاور میانه جنگ های نیابتی در حال افزایش است . همان طور که تمام دنیا به صورت نیابتی 8 سال با ما در حال جنگ بودند .و به حول و قوه الهی ایران توانست از 8 سال دفاع مقدس سربلند بیرون بیاید.

ایشان افزودند : چاپ این موسوعه نشانگر تلاش محققین حوزه است و با توزیع مناسب آن می توان نورانیت اسلام ناب محمدی را به دنیا نشان داد.

حضرت آیت الله اجوادی آملی در پایان اظهار داشتند: امروزه تقریب بین مذاهب  اسلامی یکی از اساسی ترین مسئولیت های ماست و امیدوارم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بتواند هر چه بیشتر وارد فاز عملیاتی در عرصه وحدت مسلمانان شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه 20 جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت: این موسوعه ایده مرحوم آیت العظمی بروجردی است که در 62 جلد تدوین یافته و در 20 جلد در بیروت به صورت نفیس به چاپ رسیده است تا توزیع آن  در جهان اسلام به سهولت انجام شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: تدوین این کتاب با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود  13 سال طول کشیده است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است و این اولین بار است که کاری به این گستردگی در جهان اسلام انجام می گیرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha