سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت گفت: اخلاص و طهارت راهی برای ترویج دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت امروز در نشست هفتگی طلاب و اساتید این مدرسه اظهار داشت: اساسا دین اسلام برای انگیزه های افراد و نیات آنها ارزشی فوق العاده قائل است؛ تا جایی که نیت هر کس، مومن یا کافر، را  از اصل عملش مهمتر به حساب می آورد.

وی در ادامه یادآور شد: حضرت علی(ع) در کنز العمال می فرماید که "نِيَّةُ المُؤمنِ خَيرٌ مِن عَمَلِهِ ، و نِيَّةُ الكافِرِ شَرٌّ مِن عَمَلِهِ" قصد مومن بهتر از عملش و نیت کافر بدتر از عمل او است.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت گفت: یکی از دلایل اهمیت این موضوع، نقش و تاثیری است که انگیزه های اولیه، در فرآیند و آثار یک کار برجای می گذارند.

حجت الاسلام موسوی نژاد افزود: به عبارت دیگر، تاسیس یک بنا با ایجاد یک سنت، امری مکانیکی و صرفا ظاهری نیست که وضعیت اعتقادی و ارزشی موسس یا ایجاد کننده ی آن، نقشی در چگونگی عملکرد و آثار و تبعاتش نداشته باشد، بلکه اصولا انسان ها می سازند، تا به اهداف و نیت های حقیقی شان برسند.

وی گفت: به همین دلیل است که قرآن کریم حتی در بارزترین عمل خیر اسلامی یعنی تاسیس مسجد، نیت موسسان را چنان مهم و موثر می داند که مسجدی را لایق طواف و امنیت و برکت می داند(مسجد الحرام) و چند فرسخ آن طرف تر، مسجدی را شایسته سوزاندن، تخریب و تبدیل شدن به زباله دان( مسجد ضرار)؛ چرا که اولی را دو انسان پاک سیرت و خوش نیت بنا می کنند تا جایگاهی برای راکعین و ساجدین باشد، اما دومی را عده ای منافق با نیت ایجاد شکاف در صفوف جامعه ی نوپای اسلامی در مدینه النبی تاسیس کرده بودند.

وی اضافه کرد: یکی از آفت های کار گروهی از هر نوعش، حتی مذهبی ترین گروه ها در مذهبی ترین فعالیت ها، از دست دادن اخلاص و سلامت آن را فراهم می کنند.

 

انتهای پیام 313/44

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha