پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علی موحد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به مسئله مباهله اشاره کرد و گفت: حضور پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان از این دارد که ایشان به حقانیت اسلام باور قلبی داشتند.

آیت الله علی شیخ موحد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز، به مسئله مباهله اشاره کرد و گفت: حضور پیامبر گرامی اسلام (ص) در مباهله نشان از این دارد که  ایشان به حقانیت اسلام باور قلبی داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان این که هدف از مباهله تمییز حق از باطل و اعلام باور قطعی و قلبی است، اظهار داشت: اگر کسی به موضوعی باور قلبی دارد می تواند بر روی آن سرمایه گذاری کند.

وی خاطر نشان کرد: براساس توافق پیشین، پیامبر اسلام(ص) و نمایندگان نجران برای مباهله به محل قرار رفتند. نمایندگان نجران دیدند که پیامبر با اهل بیت(ع) خود به محل مورد نظر آمده اند؛ حاضرین که این موضوع و عزم راسخ رسول اکرم را دیدند از اقدام به مباهله خودداری کردند و حاضر به مصالحه شدند.

آیت الله موحد گفت: بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) به صورت قطعی نمی توانیم اعلام کنیم که مسئله مباهله اتفاق افتاد، ولی شنیده ها حاکی از این است که در زمان های دیگری از جمله زمان حضرت امیرالمؤمنین (ع) نیز این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام 44/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha