پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 394830
۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
فقه مقارن

حوزه/ شماره ششم مجله علمی ـ پژوهشی فقه مقارن‎ دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان نخستین مجله تخصصی در حوزه فقه مقارن مذاهب، چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، ششمین شماره مجله علمی ـ پژوهشی فقه مقارندانشگاه مذاهب اسلامی با مقالاتی از اساتید و صاحبنظران حوزه و دانشگاه در زمینه مباحث و مسائل مستحدثه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی چاپ و منتشر شد.

شماره جدید این مجله علمی ـ پژوهشی با سرمقاله ای از دکتر عابدین مومنی با عنوان «فقه مقارن راهی برای کشف حقیقت» و همچنین مقالاتی از دکتر محمد جعفری هرندی و… به چاپ رسیده است.

مطالبی که شماره 6 مجله علمی  ـ پژوهشی «فقه مقارن» دانشگاه مذاهب اسلامی دربرگرفته به شرح ذیل است:

ولایت فقیه از دیدگاه مذاهب فقهی اسلامی، از دکتر عابدین مؤمنی، رابطه استفاده از قیاس و دلیل عقل در استنباط احکام از محمد جعفری هرندی، بررسی تحلیلی و انتقادی شرط استفاده از سلاح در جرم محاربه از منظر فقه مقارن از احمدرضا توکلی، حامد رستمی نجف آبادی، محمدرضا حق شناس.

مقالات دیگری نیز با عناوین «بررسی حکم موسیقی بر اساس مقاصد شريعت» از جمال فرزند­ وحي، طيب مرادي ده چراغی، سيد نورالدين حسيني، «پیوند عضو پس از اجرای حد و قصاص از دیدگاه مذاهب فقهی» از محمد جمالی، مصطفی ذوالفقارطلب، «لعان در نظام حقوقی اسلام و ظرفیتهای آن در کاهش جنایات ناشی از بدبینی و خیانت در خانواده» از بهنام دارابی به چاپ رسیده است.

همچنین چکیده عربی و انگلیسی مقالات نیز در بخش پایانی این مجله چاپ شده است.

این مجله به صورت فصلنامه بنابر مجوز شماره ۱۲۷۸۴۱/۱۸/۳ مورخ ۹۴/۶/۳۰ کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شماره 1 (بهار و تابستان 1392) دارای رتبه «علمی ـ پژوهشی» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha