شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 394836
۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
حجت الاسلام رفیعی

حوزه / عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: طلاب خواهر به دنبال یافتن مولفه ها و پرورش ویژگی هایی باشند که ابعاد تازه ای از زندگانی و ویژگی های حضرت خدیجه(س) را بیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی صبح امروز در پیش نشست همایش علمی منزلت حضرت خدیجه نزد پیامبر(ص)،  که در موسسه آموزش عالی بنت الهدی در قم برگزار شدگفت: طلاب خواهر باید برای همایش علمی منزل حضرت خدیجه نزد پیامبر(ص) به دنبال یافتن مولفه ها و پرورش ویژگی هایی باشند که ابعاد تازه ای از زندگانی و ویژگی های حضرت خدیجه(س) را بیان کند.

وی افزود: با وجود اینکه مقرر شد  تا پایان مهرماه آثار طلاب و محققان به همایش حضرت خدیجه(س) ارسال شود، ولی به دلیل استقبال طلاب خواهر، تا پایان آبان ماه تمدید شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد:  رهبر انقلاب خطاب به برگزارکنندگان این همایش بیان کردند که راضی نیستم که در این همایش به همسران پیامبر توهین شود؛ توهین به زنان پیامبر در واقع توهین به خود پیامبر(ص) است.

وی گفت: به رغم این توصیه گرانبها و کاملا دقیق، ولی اگر کسی به روایات و تاریخ و قرآن مراجعه کند فاصله حضرت خدیجه(س) با سایر زنان کاملا محرز و مشخص است و هیچ چیزی نمی تواند این فخر و جایگاه عظیم را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با ذکر این مطلب که پیامبر اکرم(ص) فرمود، دیگر کسی مثل حضرت خدیجه نیست، اظهارکرد: پیامبر اکرم (ص)فرمودند که حضرت خدیجه مرا در زمانی یاری دادندکه همگان مرا تکذیب کردند؛ حضرت خدیجه همان زنی است که در سخت ترین شرایط من را یاری داد.

وی گفت: در قرآن کریم روی 12 زن با 12 ویژگی تاکید شده است که این زنان شامل حضرت حوا وحضرت ساره، حضرت آسیه، حضرت هاجر، مادر حضرت موسی(ع)، دختر شعیب، همسر حضرت زکریا، همسر حضرت عمران، همسر حضرت ایوب، همسر حضرت سلیمان، حضرت خدیجه کبری و حضرت مریم است؛ البته این زنان سوای حضرت زهرا(س) هستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهارکرد: حضرت خدیجه تنها زن پیامبر بودند که پیامبر در زمان ایشان همسر دیگری نداشتند؛ ایشان بیشترین طول مدت همسری را با پیامبر داشتند؛ ایشان اولین زن مسلمان بود؛ ایشان افتخار نخستین مدافع و ام الائمه را داشتند؛ حضرت خدیجه(س) تنها زنی بود که در پیش از اسلام به ایشان طاهره گفته می شد.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی تصریح کرد: زنان دیگر پیامبر برای بدست آوردن دل پیامبر از راه های مختلف اقدام می کردند و به همین دلیل بیان شده است که همسران پیامبر برای بازکردن جای خود نزد پیامبر نام حضرت خدیجه را می بردند؛ پیامبر عاشق حضرت خدیجه بود؛ پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) آرام می شدند؛ در تاریخ نقل شده است که هر زمانی که هدیه ای به پیامبر می رسید ایشان می فرمود این هدیه را به منزل زنی را ببرید که حضرت خدیجه را دوست داشت.

وی گفت: آیت الله العظمی صافی، در محفلی اشعار بسیار زیبایی از حضرت خدیجه در وصف پیامبر اکرم(ص) را قرائت کردند و این مسائل بیان می کند که میزان علاقه ایشان به حضرت پیامبر به چه مقدار بوده است؛ حضرت خدیجه عاقله و مصونه یعنی صیانت کننده بودند؛ ایشان در ویژگی هایی خاص بی نظیر بودند که از جمله آنها می توان به عزم و اراده ایشان اشاره کرد که علمای سنی و شیعه آن را بیان کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: کرامت و جمال و بهشتی بودن و اینکه ثناخوان ایشان ،پیامبر اکرم(ص) بود از جمله ویژگی های خاص حضرت خدیجه(س) است؛ پیامبر اکرم(ص) از ارتحال حضرت خدیجه همیشه و با استمرار نیکی ها و ویژگی های خاص حضرت خدیجه را برای زنان گوشزد می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha