سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار حجت الاسلام نواب با پاپ فرانسیس

حوزه / پاپ فرانسیس در حاشیه سی‌امین اجلاس سازمان خیریه سنت اجیدیو در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، از فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه تعامل با ادیان تمجید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با پاپ فرانسیس در حاشیه اجلاس سنت اجیدیو  گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه ارائه کرد.

پاپ فرانسیس در پاسخ به گزارش حجت الاسلام نواب، از فعالیت های وی و مجموعه دانشگاه در حوزه تعامل ادیان تمجید کرد و گفت: شما دست به کار بزرگی زده‌اید و باید ملاقات مفصلی با شما داشته باشیم.

اعطای مدال از سوی پاپ به حجت الاسلام نواب

همچنین در پایان این دیدار مدال یادبودی از سوی پاپ به حجت‌الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اعطا شد.

در حاشیه این اجلاس رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با رهبران دینی کشورهای هند، چین، اندونزی، نیجریه، لبنان، پاکستان، کانادا، افریقای جنوبی، مصر و شخصیت هایی چون جانشین رهبر قبطیان جهان و رهبر بکتاشی‌های جهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین در نشست همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمانان و مسیحیان سخنرانی کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد که با استقبال حاضران همراه شد..

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین در دیدار با ژنرال سوار الذهب رئیس جمهور اسبق سودان نیز در مورد روابط ایران و سودان گفت‌وگو کرد.

در این اجلاس که با حضور رئیس جمهور ایتالیا و در شهر اسیسی ایتالیا به مناسبت سی‌امین سالگرد حضور پاپ ژان پل دوم در سال ١٩٨٦ در گردهمایی رهبران ادیان جهان برگزار شد رهبران ادیان جهان طی سه روز بحث و گفت‌وگو به چالش‌های دینی پیش‌روی انسان در جهان معاصر پرداختند.

در این اجلاس پاپ فرانسیس با اشاره به ضرورت گفت‌وگو بین ادیان و رفع مشکلات ایجاد شده در میان جوامع بشری به ضرورت پیشگیری از تندروی و افراط و خشونت اشاره کرد.

امضای پیمان برادری میان رهبران ادیان

همچنین در اختتامیه این اجلاس، رهبران ادیان به یاد کشیش‌های در بند داعش و کشته شده به دست تندروها در فرانسه چند دقیقه سکوت نمودند و در پایان این مراسم پیمان صلح و دوستی و برادری را امضا کردند.

سنت اجیدیو یک سازمان جهانی کاتولیک است که در زمینه صلح جهانی و کمک به فقرا و دعا برای رفع مشکلات بشری اقدام می‌نماید.

شهر اسیسی نیز از ٩٠٠ سال پیش تاکنون شهری تاریخی و معنوی نزد فرقه کاتولیک‌های فرانسیسکن بوده است چرا که زادگاه و مدفن فرانسیس است.

اجلاس بعدی سنت اجیدیو سال آینده در آلمان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha