جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد محمدی / قزوین

استاد حوزه قزوین گفت: حوزه های علمیه به عنوان مرکز علمی و دینی یکی از جایگاه‌های مهم تولید علوم و معارف اسلامی در جامعه بوده و نقش مهمی در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی دارند.

حجت الاسلام محمد محمدی ، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه بیان داشت: حوزه های علمیه و روحانیت در راستای توسعه فرهنگی و نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی نقشی مهمی دارند  که باید به این مهم اهتمام بیشتری گردد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه می‌توانند با تولید و توسعه علوم انسانی، نقش تعیین کننده ای در رشد و پیشرفت کشور ایفا کنند که  این مهم قطعا از تاکیدات دین اسلام و سبک زندگی اسلامی است.

به گفته این استاد حوزه علمیه قزوین، حوزه‌های علمیه با تبیین سبک زندگی اسلامی به مردم و ارشاد و کمک آن‌ها و سوق دادن مردم به پرهیز از اسراف می‌توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی در پایان  تربیت اصولی طلاب در مدارس علمیه را با اهمیت دانست وبیان داشت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان و دسیسه‌های آنها برای جدایی نوجوانان و جوانان از دین و اعتقادات باید طلاب مستعد و با تجربه در حوزه‌های علمیه تربیت کنیم تا آن‌ها بتوانند با درایت و تیزبینی نوجوانان و جوانان را نسبت به شبهات و انحرافات آگاه سازند و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود نا امید کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha