جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امروز فضای غبار آلودی که دشمنان به وجود آوردند دین و معنویت در خطر و تهدید است، باید از شور حسینی که در مردم وجود دارد استفاده کرده و شعور حسینی و معنویت را برای آنها تبلیغ نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در گردهمایی روایتگران اربعین در اداره کل حج و زیارت استان قم با اشاره به رموز ماندگار عاشورا گفت: عاشورا در تاریخ ماندگار شد؛ زیرا در بردارنده ویژگی های عالی انسانی و الهی است. رهاورد تبلیغ اربعین باید شعور حسینی باشد ، چون در این فضای غبار آلودی که دشمنان به وجود آوردند دین و معنویت در خطر و تهدید است، باید از شور حسینی که در مردم وجود دارد استفاده کرده و شعور حسینی و معنویت را برای آنها تبلیغ کرد.

وی افزود: آنچه درعاشورا محور و ملاک بود، ارتقای معرفت الهی بود نه مصلحت شخصی، حقیقت عاشورا عامل ماندگاری این حادثه عظیم است، ائمه(ع) فرهنگ دنیا خواهی، قدرت طلبی و منفعت طلبی را از ذهن مردم دور کردند و آنان را با حقایق الهی آشنا ساختند.

اخلاص رمز موفقیت هر عمل تبلیغی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب، فلسفه قیام امام حسین(ع) نجات مردم از تاریکی ها بود تصریح کرد: اولین نکته ای که موجب ماندگاری قیام امام حسین(ع) شد، اخلاص ایشان است، اخلاص رمز موفقیت هر عمل تبلیغی است. آیت الله بروجردی در آخرین لحظات زندگی بودند، زمانی که دیگران به ایشان گفتند، شما با این همه خدمت به جهان اسلام و تشیع باید آسوده خاطر باشیید بیان کردند؛ تمام امورات خود را با اخلاص تام همراه کنید، زیرا خداوند بصیر است تمام اعمال ما را زیر نظر دارد؛ پیام ایشان برای همه طلاب آن بود تمام امورات کاری و تبلیغی خود را بر محور اخلاص بنا کنند.

وی عنوان کرد: در احادیث اهل بیت (ع) ویژگی های انسان های مخلص بیان شده است، از جمله آنها می توان به کوچک دیدن کارهای انجام شده، عدم رضایت از کفر و تریج آخرت به دنیا می توان اشاره کرد.

معاون جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم  یکی از رموز ماندگاری عاشورا را تبلیغ اهل بیت(ع) برای مناسک حسینی بود گفت: ائمه اطهار (ع) با قول و فعل خود در هر برهه ای اهمیت مسئله عاشورا را برای مردم بازگو می کردند؛ یعنی به شکلی رفتار می کردند که حساسیت های لازم را به مردم گوشزد کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ائمه(ع) در ایام عاشورا حالتی حزن گونه داشتند و کمتر صحبت می کردند، رفتار امام سجاد(ع) با مردم در این ایام، آنان را به فکر وا می داشت و بیشتر فکر می کردند، اهل بیت(ع) همیشه و در همه زمان ها به مسئله اشک برای زیارت امام حسین (ع) تاکید می کردند.

وی عنوان کرد: زیارت دارای آثار بسیاری است که اولین اثر آن، اعلام وفاداری است، زیارت از این جهت تاکید شده که موجب سازندگی انسان است و بسیار انسان ها که در غفلت بودند و با زیارت روح خفته آنها بیدار شد و در دایره انسان های بزرگ قرار گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha