شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  عبدالحسین مصلح

حوزه/ درس خواندن تنها و تئوری هایی که در کتب فقهی حوزه های علمیه آموزش داده می شود کفایت نمی کند بلکه باید اطلاعات در راستای رفع شبهات عملیاتی شود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در کارگاه بایسته های تلبس که در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد با تبریک به طلاب تازه معمم شده گفت: از جمله موضوعات  برای ما طلابی که می خواهیم در سطح اجتماع حضور پیدا کنیم تسلط کافی به احکام مبتلابه است.

امام جمعه خورموج افزود: قبل از اینکه بخواهیم مشکل دیگران را در عمل به احکام دینی حل کنیم باید ابتدا مشکل خود را برطرف کنیم؛ در عمر طلبگی خود مشاهده کردیم که افراد زیادی بودند که سطح تحصیلاتشان عالیه بوده اما نسبت به احکام مبتلا به در میدان عمل هم برای خود مشکل داشتند و هم برای دیگران مشکل آفرینی کردند.

وی افزود: درس خواندن تنها و تئوری هایی که در کتب فقهی حوزه های علمیه آموزش داده می شود کفایت نمی کند و انسان تا زمانیکه در گود قرار نگیرد و ارباب رجوع با موضوعات مختلف به آن مراجعه نکند، در مسائل شرعی مشکل پیدا می کند.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: برخی از مسائل اگر به اشتباه پاسخ داده شود جبران آن بسیار سخت و دشوار است پس اهمیت این کار را باید دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha