شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه / مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش می تواند با برپایی کرسی های شیعه شناسی در داخل و خارج از کشور به تبلیغ و ترویج انقلاب و اسلام بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، امروز در نشستی با مسئولان آموزش و پرورش و نماینده حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه عنوان داشت: آموزش و پرورش نهادی خدمتگزار است که نباید دستخوش مسائل سیاسی گردد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه رهبر، رئیس جمهور و خدمتگزاران آینده نظام از میان دانش آموزان انتخاب می شوند بیان داشت: آینده نظام را آموزش و پرورش رقم می زند لذا باید نسبت به تربیت دانش آموزانی انقلابی جدیت کافی را داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به شعار سال اظهار داشت: همدلی و همزبانی نباید مختص به یک سال یا دوره ای باشد بلکه باید در تمام سنوات و بازه های زمانی تحقق یابد.

وی با مقدس خواندن رسالت آموزش و پرورش گفت: طلاب و روحانیون دسترنج آموزش و پرورش هستند و همگی از مجموعه این نهاد وارد حوزه علمیه می شوند، آموزش و پرورش بهترین نهاد برای اسلامی شدن جوانان و برگزاری برنامه های فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اینکه دانشگاه ها نهال آموزش و پرورش هستند ابراز داشت: آموزش و پرورش باید به گونه ای ریشه ای عمل کند که وضعیت دانشگاه ها بهبود یابد، در باب تدوین کتب نیز با استفاده از متخصصان دینی و مذهبی تحولی در جهت اسلامی شدن هرچه بیشتر دانش آموزان ایجاد کند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برپایی کرسی های شیعه شناسی در مدارس و دانشگاه ها عنوان داشت: آموزش و پرورش می تواند در فرق مختلف ورود پیدا کند و با برپایی کرسی های شیعه شناسی در داخل و خارج از کشور به تبلیغ و ترویج انقلاب و اسلام بپردازد.

در ادامه علی حیاتی با تأکید بر تعامل هرچه بیشتر آموزش و پرورش و حوزه علمیه بیان داشت: کار باید عملیاتی باشد واز نیروهایی در این زمینه استفاده کرد که مشکلات و معضلات در این مسیر سبب خستگی و کنارکشیدن افراد نگردد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه افزود: تصمیمات لازم برای اجرای برنامه ای یکساله با همکاری و حمایت حوزه علمیه در جهت تبلیغ و ترویج دین اسلام در مدارس اتخاذ شده است.

حیاتی ابراز داشت: افزایش تعداد ائمه جماعات و طلاب معمم در مدارس نقش بسزایی در جذب و ترغیب دانش آموزان به مسائل دینی و فرهنگی دارد و از سویی شبهات دینی و شرعی آنها نیز توسط روحانیون به بهترین نحو پاسخ داده می شود.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری نشست های سیاسی و بصیرتی با همکاری حوزه علمیه و حضور روحانیون انقلابی و متخصص در جمع دانش اموزان می تواند مسیر و هدف بسیاری از نوجوانان را به سمت مسائل دینی تغییر دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha