سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماز اول وقت

حوزه/ حجت الاسلام آقاشاهی با بیان این که روحانیون باید با ارائه شیوه های نو و خلاق، فرهنگ نماز اول وقت را ترویج دهند، گفت: خانواده ها نیز فرزندان را از همان سنین کودکی با نماز و مسجد آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام آقاشاهی، عصر امروز در کارگاه آموزشی یک روزه راه های دعوت به نماز که با شرکت دبیران ستادهای اقامه نماز شهرهای استان لرستان، در خرم آباد برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه اقامه نماز در آیات و روایات، در آیات قرآن کریم ۹۰ بار در دعوت انسان به سوی نماز اشاره مستقیم شده است و این یادآوری نشانه ارزش و جایگاه این فریضه واجب در دین مبین اسلام است.

وی با بیان این که مبلغان و اندیشمندان مروج فرهنگ نماز باید با مراجعه به آثار گرانبهای علماء و حوزویان در خصوص نماز و اهمیت آن ، راهکارهای لازم برای گسترش اقامه نماز بخصوص نماز اول وقت در جامعه را نهادینه کنند، تصریح کرد:علاوه بر وجود ۱۹ هزار حدیث در خصوص نماز ، ۸  جلد از کتاب بحارالانوار نیز به مباحث نماز اختصاص دارد.

استاد مرکز تخصصی نماز با بیان این که مبلغان و روحانیون در اجرای برنامه های دعوت به نماز باید علاوه بر سخنرانی منابر، در مورد فضیلت نماز به بیان داستان های شیرین بپردازند، خاطر نشان کرد: حلاوت و شکوه منابر مرحوم کافی(ره) نیز به خاطر بیان همین داستان ها و روایات شیرین دینی بود.

حجت الاسلام اقا شاهی با بیان این که دبیران ستادهای اقامه نماز استان، مبلغان و فعالان فرهنگی باید با اجرای برنامه های هدفمند و منسجم، روز به روز فرهنگ اقامه نماز را در جامعه ترویج دهند، افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز بخصوص نماز اول وقت باید از همان سنین کودکی و نوجوانی، افراد را به اقامه نمار ترغیب کرد.

وی در پایان با بیان این که روحانیون باید با ارائه شیوه های نو و خلاق، در امر ترویج اقامه نماز اول وقت در جامعه کوشا باشند، افزود: خانواده ها نیز فرزندان را از همان سنین کودکی با نماز و مسجد آشنا کنند و الگویی مناسب در اجرای فرائض دینی برای آنان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha