جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پرفسور نیهوف

حوزه/ پروفسور یوهانس نیهوف استاد تاریخ دانشگاه برلین آلمان گفت: متاسفانه با توجه به تبلیغات گسترده گروه های سلفی و تکفیری، غرب با فقه شیعه آشنا نیست و باید مبلغان دینی در این حوزه ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، پرفسور نیهوف استاد میهمان دانشگاه ادیان و مذاهب امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید این مرکز آموزشی، اظهارداشت: بسیار خوشحال هستم که با دانشگاه ادیان،‌ آشنا شده و فعالیت های علمی را با این مرکز آغاز کرده ام، برای من افتخاری که با اسلام و تشیع آشنایی واقعی پیدا کنم.

پرفسور نیهوف افزود: امروز جهان غرب متاسفانه با همه ظرفیتی که برای پذیرش و شناخت ادیان الهی دارد، هنوز در مورد فقه شیعه و این مذهب اطلاعات چندانی ندارد و هر کسی بخواهد مسلمان شود به فرق تند روی دیگر گرایش پیدا می کند.

این اسلام شناس آلمانی ادامه داد: تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب ابتکار و نوآوری در جمهوری ا سلامی بود که ضمن شناخت ادیان و مکاتب الهی اسلام واقعی را به شکل خودش برای دنیا تببین کند، من خوشحال هستم که امروز اسلام و فرق اسلامی را شناخته ام و می توانم یک مبلغ خوب برای معرفی واقعیت باشم.

وی بیان داشت: امروز مبلغین دینی شیعه وظیفه دارند، اسلام و تشیع واقعی را برای ملت های غربی تببین کنند تا بدانند اسلام همه اش خشونت نیست و این مهم باید از همین امروز آغاز شود.

استاد تاریخ دانشگاه برلین اظهارداشت: برپایی مراسم های مشترک میان دانشگاه های ایران و آلمان، برگزاری همایش ها و نشست های نقد و بررسی، برپایی کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی می تواند کمک ارزشمندی به این آشنایی و شناخت داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان غربی اسلام را با سلفی گری و وهابیت می شناسند که این تصور غلطی است، باید تلاش کنید این نگاه را اصلاح نمائید.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha