پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کارگر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، امر به معروف و تذکر لسانی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: بانوان طلبه جلوتر از زمان نقشه های دشمن را شناسایی و دفع و رفع کنند و از فرصت ماه محرم برای بصیرت افزایی به عزاداری ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در اولین نشست معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان یزد، قرار گرفتن در جایگاه معاون فرهنگی را توفیق الهی خواند و افزود: شما مسئولیت اثرگذاری در پیشبرد اهداف فرهنگی حوزه را دارید و بسیاری از همنوعان شما آرزوی قرار گرفتن در این جایگاه برای اجرایی کردن دغدغه های دینی و فرهنگی را دارند.

وی با یادآوری در پیش بودن ایام ماه محرم، به سخن پیامبر اسلام (ص) در مورد شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: از دیدگاه پیامبر(ص) به برکت خون امام حسین(ع) حرارتی در قلوب مؤمنین پدیدار می شود که سردشدنی نیست.

وی با تصریح بر اینکه بعد از گذشت 1400 سال عشق و حرارت مردم نسبت به برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) روزافزون است، اظهار کرد: این ایام و عشق و حرارت مردم به اباعبدالله الحسین(ع) فرصتی الهی برای مبلغان به ویژه بانوان مبلغ حوزوی است تا برای پیشبرد اهداف پیامبر اسلام(ص) و ائمه هدی علیهم السلام استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، تلاش در افزودن شعور و بصیرت افزایی به شور حسینی مراسم ایام ماه محرم را از وظایف بانوان طلبه و مبلغه عنوان کرد و افزود: در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم و امام حسین(ع)  تا بذل جان برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر که بهترین کار فرهنگی است پیش رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی بیان کرد: مفاسد جامعه با تذکر لسانی قابل حل است و باید بدانیم منکرات امروز با منکر دیروز متفاوت است و می بایست جلوتر از زمان نقشه های دشمن را شناسایی و دفع نماییم.

وی با ابراز تأسف نسبت به وضعیت عفاف و حجاب زنان در جامعه، بیان کرد: برخی از منکرات مثل غیبت، تهمت و ... اکثراً در یک  چهار دیواری و بدون حضور در اجتماع انجام می شود ولی برخی از منکرات مثل پوشش نامناسب در اجتماع و دید انظار عمومی نیازمند تذکر لسانی است که با یک بیان شیوا، مناسب و اسلامی باید بیان شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، تذکر لسانی را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: ماه محرم بهترین فرصتی است که در اختیار طلاب علوم دینی برای مجهز شدن به تذکر لسانی قرار گرفته است و اگر تذکر لسانی فراگیر شود تأثیر خودش را می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح دفاع از مرزها قرار دارند، به طوری که اجازه هیچ گونه نفوذی به دشمن داده نمی شود و حال این سؤال مطرح است که آیا برای محافظت از مرزهای عقیدتی و عفت، خودمان را آماده و مجهز کرده ایم و آیا همراه با زمان در مقابل تهاجم دشمن کشور خود را واکسینه کرده ایم؟

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام هجوم همه جانبه ای علیه اسلام به ویژه شیعیان به راه انداخته اند و در مقابل این تهاجم چقدر مجهز هستیم؟ و اگر ما به عنوان مسلمان و طلبه علوم دینی و همگان به وظیفه خود عمل کنیم گناه از جامعه رخت بر می بندد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، قیام امام خمینی(ره) در برابر طاغوت را احیای امر به معروف و نهی از منکر و عمل به وظیفه برای استقرار حکومت عدل الهی و قرآن و برگرفته از قیام  امام حسین(ع) دانست و گفت: امام در برابر شاه که همه ابرقدرت ها از او حمایت می کردند ایستاد و مردم را برای سرنگونی طاغوت به خیابان ها کشاند تا ایران اسلامی به استقلال و آزادی برسد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha