پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: گریه بر سیدالشهدا(ع) اساس فضایل است و به آنان که به گریه و عزاداری می خندند، باید گفت به حال خود گریه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، عصر امروز در چهاردهمین اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی، در بندرعباس با اشاره به جنایاتی که امروز در بحرین، یمن و سوریه و عراق رخ می دهد گفت: بشر امروز نسخ شده و همین جهانی پر از جنایت را به وجود آورده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به حدیث معروفی از امام صادق علیه السلام  که فرمودند «مَن بَکی أَو أَبکی أَو تَباکی فی مُصیبهِ الحُسین حُرِّمَت جَسَدَهُ علی النار و وَجَبَت لَهُ الجَنَّه/ هرکس در مصیبت امام حسین بگرید یا بگریاند و یا ( اگر گریه اش نیامد ) خود را به حالت گریه بزند، جسدش بر آتش حرام شده و بهشت بر او واجب می گردد»، گفت: گریه اساس فضایل است و به آنان که به گریه و عزاداری  می خندند باید گفت به حال خود گریه کنید.

امام جمعه بندر عباس دبا بیان این که آنچه امروز بشر به آن نیازمند است تفسیر مکتب امام حسین (ع) است زیرا حیات بشر در حیات این امام همام  است، ابراز داشت: گریه و نوحه خوانی  در مکتب امام حسین(ع)، درس هایی دارد که بشر امروز به آن نیاز مبرم دارد.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه اگر یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان یکصدا فریاد "هیهات مناالذله" سر دهند، آمریکا و اسرائیل در منطقه هیچ غلطی نمی توانند کنند، بیان داشت: وظایف پیرغلامان در ماه محرم آن است که پیام های سالار شهیدان را به گوش جهانیان برسانند، زیرا بشر بیش از هر روز به پیام امام حسین(ع)نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: به جهان غرب می گوییم اگر دین ندارید، آزاده باشید، چرا بشریت را فراموش و له کردید و عصر ما را عصر ننگ بشر قرار دادید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان به مداحان اهل بیت(ع) توصیه کرد: پیش از اشک گرفتن هم و غم خود را به تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) اختصاص دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha