جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ اقدامات اميدبخش پليس، باعث آرامش و زمينه ساز امنيت بيشتر در جامعه است و فرهنگسازی و هدايت افکار جامعه توسط ناجا نوعي جهاد اکبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی چهارشنبه در دیدار فرمانده و معاونین نیروی انتظامی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، به آيه وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا" اشاره کرده و افزودند: اين آيه نوراني در مکه نازل شده؛ سوره هاي مکي داراي موضوعات "جهاد" ناظر به فرهنگ و فکر مردم جامعه است چون در "مکه" سخن از جنگ نبود و در "مدينه" سخن از دفاع مطرح شد؛ اين آيه ناظر بر فکر، انديشه و فرهنگ مردم است يعني مردم با انديشه زنده اند نه با اسلحه.

این مفّسربزرگ قرآن کریم به آمار تلفات جاده ای در سال اشاره کرد و افزودند: علت افزايش تصادفات، آن است که ما در اين رابطه جهاد کبير نکرده ايم و نتوانسته ايم جامعه را با اين جهاد و با فرهنگ ديني آشنا کنيم، بنابراين فرهنگسازي و هدايت افکار جامعه نوعي جهاد کبير است.

حضرت آيت الله جوادی آملي بر ارتقاء فرهنگ تاکيد کرد و ادامه دادند: بهترين راه اداره جامعه که با آسايش همراه باشد، "همراهي فرهنگي مردم" است، در صورتي که سطح فرهنگ مردم بالا باشد مي توان جامعه را اداره کرد و اين به معناي "رفاه" است.

وي با بيان اينکه خداوند متعال، نعمت هاي مهم را در قرآن مطرح مي کند و موضوع " امنيت" نيز يکي از اين موارد است، تصريح کردند: اقدامات اميدبخش پليس باعث آرامش و زمينه ساز امنيت بيشتر در جامعه است.

ایشان با بيان اينکه کشفيات زيادی پليس بيانگر موفقيت ناجا نيست، تاکید کردند: اقدامات نيروی انتظامی در راستای برخورد و مبارزه با جرايم به تنهايی کافی نيست، بلکه بايد دستگاه فرهنگی و حتی مبلغان روحانی نيز پای کار آمده و با انجام اقدامات فرهنگی در کاهش جرايم و تخلفات نقش بسزايی ایفا کنند.

حضرت آيت الله جوادی آملی افزوند: دفتر شهادت براي پليس باز و اين افتخاری بزرگ براي پليس به شمار مي آيد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha