سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
افق حوزه

حوزه / چهارصدو هشتادمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه "افق حوزه" عبارتند از: « رونمایی از موسوعه نفیس السنه نبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه »، «تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت قلوب و اتحاد نیروهای مومن و انقلابی»، «توصیه مراجع و علما: ضرورت فعالیت تشکیلاتی و گروهی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر»، «بیانیه مدیر حوزه های علمیه به مناسبت هفته دفاع مقدس»، «چهارمین نشست تخصصی مبلغان نخبه در قم».

نقل قول آیت‌الله‌العظمی سبحانی از امام خمینی قدس‌سره در نشست مبلغان نخبه »عنوان مطلبی است که در این شماره از افق حوزه می خوانیم، حضرت آیت الله سبحانی در این نشست با اشاره به این‌که در جهان دو نوع مصلح وجود دارد،‌ اظهار داشتند: مصلحان بشری با نیت پاک وارد میدان می‌شوند و افکار خودشان را به مقام والا نسبت نمی‌دهند و بشریت بر آن‌ها غالب است.

معظم‌له،‌ دو ویژگی مصلحان بشری را «عدم انتساب مطالب به وحی» و «عدم مأموریت به اجرا و تبلیغ از سوی خداوند» عنوان کردند و گفتند: دانشمندانی نظیر سقراط، افلاطون و شیخ‌الرئیس انسان‌های وارسته‌ای هستند که برنامه اصلاحی دارند و آن‌را عرضه می‌کنند؛‌ اما مأمور به تبلیغ نیستند، ولی مصلحان الهی از جانب خداوند متعال مأموریت دارند و برنامه‌های الهی را اجرایی می‌کنند؛ برنامه این مصلحان، برگرفته از افکار خودشان نیست و هرچه دارند از مقام بالا می‌گیرند و مأمور به تبلیغ هستند و باید برنامه الهی را به هر قیمت در جامعه اجرا کنند و بشریت را نجات دهند و خداپرستی را توسعه دهند.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «شعر غنچه های تشنه، ویژه  ماه محرم»، «جامعه پذیری گامی موثر در رشد استعداد فرزندان»، «سلام مدرسه»، «چه موادی موجب استرس و اضطراب می شوند»، «نکته: افراد موثر در زندگی انسان».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha