پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به فعالیت بیش از ۷هزار خواهر وبلاگ‌نویس در سامانه کوثربلاگ و ۷۰ هزار خواهر‌طلبه در سامانه کوثرنت، بر حضور جدی و فعال بانوان طلبه در فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان،  حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) قروه در جزین، استان همدان با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که فرمودند: «کسی که خوابیده، دشمنش بیدار است» گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی مسئولان است و باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش زیادی داشته باشیم و این ساده اندشی است که امور را به حال خودشان رها کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خوهران کشور افزود: دشمن هیچ سازشی با ما نداشته و ندارد و مدام در حال تهاجم است، لذا اگر منفعلانه برخورد کنیم، شکست خواهیم خورد.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه خواهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارند، لذا باید از این ظرفیت عظیم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه خواهران ثابت کردند که تولید علم فقط مختص به حوزه‌های علمیه بزرگ و شاخص نیست، در بسیاری از استان‌ها، مدارس علمیه خواهران تبدیل به قطب علمی برای تربیت و رشد بانوان شده‌اند و این ثمره تلاش‌های بسیار زیاد خواهران طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به فعالیت بیش از ۷هزار خواهر وبلاگ‌نویس در سامانه کوثربلاگ و ۷۰ هزار خواهر‌طلبه در سامانه کوثرنت، بر حضور جدی و فعال بانوان طلبه در فضای مجازی تأکید کرد.

مدری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این‌که بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی کشور توسط حوزه های خواهران راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا ۳سال آینده شعار «هر طلبه، یک وبلاگ» را محقق نماپیم و این به توجه و تلاش طلاب بستگی دارد.

وی با اشاره به این که روازنه بسیاری از بانوان طلبه برای بیان احکام شرعی و اقامه نماز در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند، گفت: قریب به ۱۲هزار نفر ازبانوان طلبه استخدام رسمی آموزش و پرورش هستند و ما امیدواریم خواهران طلبه در تمام مدارس آموزش و پرورش حضور داشته باشند

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: وجود قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور، وجود ۷۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل و ۹۰هزار طلبه فارغ‌التحصیل نشان‌دهنده ظرفیت عظیم ‌حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی با تأکید بر تأسیس کانون‌های قرآنی در مدارس علمیه خواهران، ابراز داشت: در بیشتر مدارس علمیه خواهران،‌ کانون‌های قرآنی وجود دارد و امیدواریم در تمام مدارس علمیه خواهران، کانون‌های قرآنی تأسیس شود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: امیدواریم در مدارس علمیه خواهران،‌ مهد کودک‌هایی تأسیس کنیم تا فرزندانمان که نسل آینده جمهوری اسلامی ایران هستند، توسط بانوانی که معتقد به انقلاب و اسلام هستند آموزش ببیند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰هزار مبلغه سازمان ‌یافته داریم و اکنون در حال سازماندهی بیش از ۲۷هزار مبلغه برای تبلیغ در فضای مجازی و حقیقی هستیم.

گفتنی است، در این مراسم مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) قروه درجزین، دکتر لطفی، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، حجت‌‌الاسلام فاضلیان، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران همدان،‌ حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه قروه درجزین،‌ اعضای هیئت امنا، استادان و طلاب این مدرسه حضور داشتند.

افتتاح سه پروژه ساختمانی مدارس علمیه خواهران همدان

سه پروژه ساختمانی مدارس علمیه خواهران همدان همزمان با هفته بزرگداشت دفاع مقدس با حضـور حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیـدی، مدیر حـوزه‌های علمیـه خـواهـران کشـور در شهرستان‌های اسد‌آباد، کبودرآهنگ و قروه درجزین افتتاح شد.

این پروژه ها شامل ساختمان مدرسه علمیه خواهران الراضیه(س) اسد آباد با زیربنای 2000 متر مربع در 2 طبقه و تعداد 5کلاس، مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کبودرآهنگ با زیر بنای 1240 متر مربع در دو طبقه و تعداد 5 کلاس، مدرسه علمیه خواهران فاطمیه قروه درجزین با زیربنای 2042 متر مربع در سه طبقه و تعداد 5 کلاس می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha