پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه بر لزوم تلاش برای حفظ انسجام و وحدت کشور تاکید کرد و گفت: روحانیت و مبلغ دین باید فوق جناحی باشد و از بیان مسائل جناحی در منابر خودداری شود.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرا رسیدن ایام تبلیغ مبلغان حوزه های علمیه، اظهار داشت: از فرصت تبلیغ برای ترویج دین و آشنایی عموم مردم با مسائل شرعی و دینی استفاده شود.

وی بر لزوم بیان مسائل اخلاقی در منابر تاکید کرد و افزود: مبلغان به بیان اهداف قیام امام حسین(ع) با بهره گیری از سخنان و خطبه های سیدالشهدا(ع) از مدینه تا کربلا اهتمام داشته باشند.  

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: سخنان امام حسین(ع) ترسیم کننده مسیر اسلام و تبیین کننده تکلیف دینی افراد است.

آیت الله غروی افزود: مبلغان برای مردم به تبیین خطراتی که امت اسلام و کشورهای اسلامی را تهدید می کند، بپردازند و جامعه را نسبت به این مسائل آگاه کنند.

وی همچنین بر لزوم اهتمام مبلغان به بیان مسائلی که موجب تحکیم نظام خانواده می شود تاکید کرد و گفت: تبیین آثار نامناسب بی بندوباری در جامعه و خطراتی که نظام خانواده را تهدید می کند، از نکات مورد توجه مبلغان دین در منابر باشد.

*لزوم توجه به آسیب های اجتماعی در منابر

عضو جامعه مدرسین بر توجه دادن مردم به پیامدهای ناگوار آسیب های اجتماعی،   شبکه های مجازی و اعتیاد در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: طرح آسیب های اجتماعی و خطراتی که نسل امروز را تهدید می کند، به گونه ای باشد که نشان دهنده تهاجم جدی دشمن باشد و تلقی عدم کارایی نظام در این زمینه ها نشود.

آیت الله غروی افزود: مبلغان به بیان راهکارهای دینی برای کاهش آسیب های اجتماعی اهتمام داشته باشند.

*لزوم تلاش برای تقویت انسجام کشور

وی همچنین بر لزوم تلاش برای حفظ انسجام و وحدت کشور تاکید کرد و گفت: روحانیت و مبلغ دین باید فوق جناحی باشد و از بیان مسائل جناحی در منابر خودداری شود.

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه روحانیت برای تاثیرگذاری، به همه گروه ها تعلق دارد، تصریح کرد: البته بیان مسائل کلی مربوط به نظام ایرادی ندارد اما به مسائل مربوط به جناح ها دامن زده نشود که موجب گسترش اختلاف در کشور می شود.

عضو جامعه مدرسین در پایان با بیان اینکه روحانیت باید فراگیری خود را در همه امور حفظ کند، گفت: مبلغان در منابر برای رفع مشکلات اسلام، نظام و حوزه های علمیه دعا کنند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    البته شکی نیست که روحانیت و مبلغ دین باید فوق جناحی و باید در واقع حزب اللهی و ولایی باشد .. اما جناب ایشان بیشتر دنبال عدم انتقاد از دولت و عملکرد کاملا منفی دولتمردان در داخل و خارج است ... یعنی هر کس از ولنگاری فرهنگی که متصدی اصلی آن دولت هست حرفی بزند، یعنی رفتاری جناحی داشته!!!