شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی- جلسه معاونان تهذیب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، توجه به تهذیب را لازمه رشد علمی و اخلاقی طلاب خواند و گفت: مردم ، اخلاق اسلامی را از حوزه های علمیه فرا می گیرند، لذا باید طلاب و روحانیون مهذب بوده و مروج اخلاق مداری در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، امروز در جمع معاونان تهذیب مدارس علمیه استان کرمانشاه، توجه به تهذیب را  لازمه رشد علمی و اخلاقی طلاب خواند و گفت: حوزه علمیه کیمیای اخلاق و مروج دین در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: مردم اخلاق اسلامی را از حوزه های علمیه و طلاب فرا می گیرند، لذا باید طلاب و روحانیونمهذب بوده و مروج مکتب اسلامی در جامعه باشند.

این استاد حوزه با اشاره به مسئولیت و رسالت سنگین معاونان تهذیب مدارس علمیه، خاطر نشان کرد: معاونان تهذیب آرامش دهنده طلاب بوده و می توانند آنها را به سمت و سوی صحیح هدایت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی یادآور شد: همفکری، تعامل و ارتباط منسجم معاونان تهذیب مدارس می تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف حوزه داشته باشد، لذا بایدبا ابداع طرح های فرهنگی و تهذیبی و مطلع ساختن سایرین گام های استواری در جهت ارتقا اخلاق و تهذیب در مدارس بردارند.

وی با اشاره به این که معاونان تهذیب باید الگوی طلاب در مدارس باشند، ابراز داشت: معاونان تهذیب با اقدام و عمل در کارها، الگویی کامل و سازنده برای ارتقا اخلاقی طلاب باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه افزود: یکی از وظایف معاونان تهذیب، ارائه مشاوره به طلاب در باب ازدواج، تحصیلی و ... است.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش عنوان داشت: عدالت خواهی و بقای اسلام به واسطه حماسه عاشورا رقم خورد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر  ضرورت فضاسازی مدارس علمیه در ایام محرم اشاره کرد و تصریح کرد: نصب بنر، عکس و پوستر با مضامین واقعه عاشورا و سیاه پوش کردن مدارس باید به نحو احسن انجام شود.

وی در پایان تأکید کرد: معاونان تهذیب در جهت پیشبرد اهداف خود ارتباط منسجم با مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه را در دستور کار خود قرار دهند.

شایان ذکر است، در پایان هریک از معاونان تهذیب مدارس علمیه استان کرمانشاه، پیشنهادات خود را در جهت ارتقا و اعتلا تهذیب مدارس ارائه کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha