جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید میثم حسینی-معاون اوقاف فارس

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان فارس گفت: قریب به ۵۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به نقاط مختلف استان فارس اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام سید میثم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان فارس در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و برپایی خیمه عزای حسینی ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب برنامه های عزاداری دهه اول محرم در بقاع متبرکه مساجد، امامزادگان ،حسینیه و تکایا و نقاط مختلف شهر شیراز برگزار میگردد.

وی در خصوص طرح اعزام مبلغین افزود: در خصوص اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی 200 روحانی مبلغ در قالب  طرح اعزام مبلغ،  از روز یکشنبه 11 مهر به استان فارس و شهر مقدس شیراز اعزام میشوند.

وی در خصوص فعالیت این مبلغین ادامه داد: این مبلغین با عزیمت به نقاط محروم استان فارس به اجرای برنامه های عزاداری و روضه خوانی سیدالشهداء(ع) در قالب اجرای نیات واقفین خیراندیش می پردازند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: برپایی خیمه های معرفت دینی، ارائه خدمات رایگان متنوع فرهنگی مذهبی به زائران و بقاع متبرکه و عزاداران  امام حسین(ع) از دیگر برنامه های این مبلغین می باشد.

وی بیان کرد: همچنین این مبلغین تا پایان دهه اول محرم و روز عاشورا از نقاط مختلف در محل های تبلیغی حضور خواهند داشت .

حجت الاسلام حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: استان فارس از جمله استان هایی است که در ایام محرم و صفر و شهادت و موالید ائمه اطهار(ع) بیشترین تعداد اعزام مبلغ را به خود اختصاص میدهد که علاوه بر این تعداد مبلغ غیر بومی، حدود 300 مبلغ بومی از روحانیون متخصص و مسلط به احکام و امور دینی، اداره کل اوقاف استان فارس را در اجرای برنامه ها یاری می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف فارس با بیان اینکه حضور مبلغین فرصتی مغتنم برای اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی است بیان کرد : حضور مبلغان در استان فارس با ظرفیتی گسترده برای اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی است و فرصتی برای تعالی روحیه معنوی و ایمان انسانها میباشد.

وی در پایان افزود : از عموم مردم جهت شرکت در مراسم عزادارای سیدالشهدا ء (ع) و حضور در خیمه های معرفت دینی که در بقاع متبرکه و امامزادگان مطهر برپا میشوند دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام 313/44

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha