پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شاهچراغ

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) برنامه های ماه محرم این آستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سلامی در این مراسم  ضمن عرض تسلیت آغاز ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حضرت امام حسین (ع) است و در این راستا نیز باید برنامه‌های عزاداری باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در ایام محرم و صفر باید ملت عزیز ما روح حماسه، روح عاشورایی، روح نترسیدن از دشمن، روح توکل به خدا، روح مجاهدت فداکارانه در راه خدا در خودشان تقویت کنند گفت: برنامه هایی که در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز برگزار می‌شود در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) است.

حجت الاسلام سلامی به تشریح برنامه‌های آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  در دهه اول محرم 95 پرداخت و اظهار داشت: مراسم سوگواری در رثای امام حسین(ع) و یاران با وفایش از فردا 11 مهرماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز و تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

وی بیان کرد: هر شب پس از نماز مغرب و عشاء مراسم سخنرانی توسط حجج‌اسلام جاوید و سعادت برگزار و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از جمله کاظم محمدی، سیدانجوی، خلیل نگهبان،رضا رودکی، نجف روستا،محمدشریف‌زاده، سعیدخائف‌پناه و امیریقطین در رثای شهادت سیدالشهداء به مداحی می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس در مورد برنامه‌های فرهنگی این آستان مقدس در ماه محرم و صفر نیز گفت: به همین مناسبت نمایشگاه‌های مختلف به همراه مراسم تعزیه‌خوانی برگزار و برنامه رادیو حرم نیز صبح و بعد از ظهر به بیان فضائل امام حسین(ع) پرداخته و زائران و مجاوران را در قالب برنامه‌های مختلف با امام حسین(ع) آشنا می‌کنند.

حجت الاسلام سلامی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای هیئات‌ مذهبی شیراز، هر شب نیز هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت می‌کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز فارس نیز هر شب در قالب ویژه برنامه‌های مختلف عزاداری مردم سومین حرم اهل بیت(ع) را از قاب تلویزیون شبکه فارس در معرض دید عموم  هم‌استانی‌ها قرار می‌دهد.

وی همچنین به اطلاعیه مهم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در مورد به همراه داشتن چادر توسط خواهران محترمه جهت زیارت اشاره و خاطرنشان کرد: از تاریخ 12 مهرماه 95 جهت رعایت مسائل بهداشتی توزیع چادر صورت نمی‌پذیرد و و خواهران محترمه برای زیارت باید با چادر مشرف شوند.

معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به همایش عظیم شیرخوراگان حسینی(ع) که در نخستین جمعه ماه محرم  برگزار می شود نیز اشاره کرد و گفت: مقدمات برگزاری این همایش بزرگ با مشارکت آستان مقدس و مرکز فرهنگی-مذهبی عاشقان ثارالله و دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان فارس انجام شده و در حال برنامه ریزی نهایی است.

انتهای پیام  313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha