پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع موکب داران ایرانی و عراقی

حوزه / حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛ بعد از صدام ملت ایران و عراق به هم پیوند خواهند خورد و دور حرم های شریف برادری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع موکب داران ایرانی و عراقی که در آستانه ماه محرم در حرم مطهر رضوی گرد هم آمده بودند، گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در عاشورا حماسه آفرینی کردند و حالا در این زمان شاهد حماسه آفرینی زائران ایشان هستیم.

وی با اشاره به عظمت و شکوه حضور زائران در روز اربعین گفت: زیارت اربعین در آینده پایه معنویت خواهد بود و پایه اصلی معنویت اربعین محبت و ایثار صاحبان موکب هاست. اینکه هر ایرانی که بر می گردد، بدون هیچ گونه تبلیغی 10 نفر دیگر را با خود همراه می کند، بیشتر به خاطر محبتی است که از سوی موکب داران می بیند.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) گفت: ایشان فرمودند بعد از صدام ملت ایران و عراق به هم پیوند خواهند خورد و دور حرم های شریف برادری خواهند کرد.

سخنران این مراسم گفت: اربعین در ایران یک حرکت خودجوش مردمی است، همان طور که در عراق یک حرکت خودجوش مردمی بوده است. در ملاقاتی که چندی پیش با حضرت  آیت الله سیستانی داشتیم، ایشان گفتند؛ما سعی کرده ایم در اینجا اربعین به همان صورت مردمی باقی بماند و بنده هم عرض کردم در ایران هم ما این سیاست را تعقیب می کنیم.

این محقق حوزوی در جمع موکب داران عراقی افزود: ما باید زیارت اربعین را نه تنها برای جهان تشیع، بلکه برای جهان اسلام و حتی بشریت عمیقا معرفی کنیم.

وی خطاب به موکب داران گفت: شما اگر برای پذیرایی از میهمانان اربعین برنامه داشته باشید، بسیار عالی خواهد بود. مثلا اگر کاروانی از سیاه پوستان کشورهای آفریقایی آمدند، بدانید چطور آن ها را جذب کنید، چرا که آن ها خیلی عاطفی هستند و این محبت یادشان نخواهد رفت و بدانید که از این طریق آن ها را برای تبلیغ جذب خواهید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیاناز موکب داران  عراقی خواست تا اگر رفتاری دون شان از زائران دیدند، آن را با محبت خود عفو نمایند.

 این استاد دانشگاه گفت: حرکت شما در پذیرایی مخلصانه از زائران موجی جدید از معنویت در ایران به راه انداخته و خداوند در قرآن می فرماید: وقتی به حج می روید به تقوای خود اضافه کنید و برگردید و ما هم به زائران توصیه می کنیم اگر به کربلا مشرف می شوید، سعی کنید ایمان شما تقویت شود و ما در پاسخ به سوال وهابیت در خصوص زیارت امام حسین(ع) می گوییم ما با امام حسین(ع) از دینمان محافظت می کنیم و ما این اثر را در جوانان مان دیده ایم، بعضی نمازخوان شده اند، بعضی انقلابی شده اند و حتی در خط مقدم مقاومت به شهادت رسیده اند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha