پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صفرعلی انتظاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با تاکید بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه، تصریح کرد: با تقویت و توسعه حوزه ها، نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفرعلی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، کیفیت علمی و تحصیلی مدارس علمیه استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مدارس استان از روند پیشرفت مطلوبی برخوردارند و هر ساله شاهد اوج گیری علمی و تهذیبی طلاب این استان عالم خیز هستیم.

وی با اشاره به رویکرد نخبه پروری در مدارس علمیه آذربایجان شرقی، ابراز داشت: حوزه استان در رشته ادبیات عرب، در بین حوزه های استان ها رتبه نخست را کسب کرد و این مهم نشان از ظرفیت بالای حوزه استان دارد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به شوق تحصیل علوم دینی در بین جوانان استان، افزود: هر ساله با استقبال بیشتری از جوانان٬ جهت تحصیل در حوزه های علمیه رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: 21 مدرسه علمیه در سطح آذربایجان شرقی داریم که نه تنها ظرفیت مدارس پر است، بلکه تنها در مدرسه ولیعصر(عج) تبریز بیش از 500 طلبه تحصیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری افزود: برای سال تحصیلی 96-95، بیش از یک هزار و 200 نفر در آزمون ورودی حوزه استان شرکت کردند که افزون بر 800 نفر آنان نمره قبولی کسب کردند، اما به دلیل محدودیت فضا و امکانات، ناچاراً بیش از نصف این افراد پذیرش نشدند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تحصیل بیش از 700 نفر از خواهران در مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: در شهرستان مرزی جلفا نیز حوزه علمیه خوبی برای تحصیل خواهران ایجاد شده که در سطح کشور کم نظیر است.

وی همچنین از برگزاری نشست های مدیران مدارس علمیه استان با اولیای طلاب خبر داد و  گفت: والدین طلّاب و مسئولین مدارس،  دو بازوی تربیتی طلّاب هستند و همکاری اولیاء با مسئولین واساتید مدرسه در زمینه های مختلف می تواند در رشد و پویایی مدرسه و طلّاب تأثیرگذار باشد .

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به اشتیاق شهروندان به تحصیل فرزندان شان در حوزه اشاره کرد و گفت: این نشانه خوبی از پویایی جامعه اسلامی است و نشان می دهد تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی خنثی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری در پایان، با تاکید بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه، تصریح کرد: با تقویت و توسعه حوزه ها، نقشه های دشمنان نقش بر آب  می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha