سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کلیسای شربورن آمریکا میزبان نشست‌های گفتگو درباره اسلام

حوزه/ نشست‌های میان ادیانی با موضوع «گفتگویی درباره اسلام» و به منظور یادگیری درباره اسلام و تقویت رابطه با همسایگان مسلمان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از patriotledger.com، کلیساهای شهر شربورن در ایالت ماساچوست آمریکا میزبان نشست‌های گفتمان میان ادیانی هستند. در این نشست‌ها با موضوع «گفتگویی درباره اسلام» بحث صمیمانه‌ای درباره اسلام ایراد شده و هدف آن ایجاد فرصتی برای تعمیق ارتباط مسیحیان با همسایگان مسلمان‌شان می‌باشد. این پروژه در بعد از ظهر روز چهارشنبه 5 اکتبر تشکیل شده و شاهین اختر از مرکز اسلامی بوستون در ویلند مسئول برگزاری و هدایت این برنامه را در مرکز اجتماعی شربورن برعهده دارد.

جان اف هادسون، کشیش ارشد کلیسای جماعت زائر از کلیساهای متحد مسیحیت گفت: این برنامه فرصتی برای ما ایجاد می‌کند تا درباره اعتقادات مسلمانان بیشتر بدانیم و همچنین روابط‌مان را با همسایگان مسلمانمان تقویت کنیم. ما خصوصا در زمانه کنونی که اسلام‌هراسی گسترش یافته، به چنین فرصت‌هایی برای ایجاد رابطه و یادگیری بیشتر نیاز داریم.

هادسون در ادامه گفت: حقیقت این است که پیروان مذاهب و یا کسانی که هیچ باوری ندارند، اغلب زمان درک اصول، اعتقادات و اعمال دینی مذاهب مختلف کم کاری کرده و یا بدتر از آن اینکه به رسانه‌ها اجازه می‌دند این ادیان را برای آن‌ها تعریف کنند. این نشست برای ما غیرمسلمانان فرصتی ایجاد می‌کند تا روایت را از زبان خود مسلمانان بشنویم. تا عمیق‌تر رفته و فرای کلیشه‌ها حرکت کنیم.

کلیسای زائر همراه با دو کلیسای دیگر در شربورن یعنی کلیسای یکتاپرستان نخستین و کلیسای کاتولیک روم سنت ترزا حامیان مالی این نشست هستند.

شاهین اختر یک مربی ارتباطات میان ادیانی برای جامعه مسلمانان و یکی از مدیران باشگاه کتاب ادیان و بحث است و پیش از این در مناطق دیگری از جمله وست بورو و فرامینگهام نیز این برنامه را ارائه داده است.

این نشست رایگان و برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha